Saturday 7 September 2013

Nova Toyota RAV4


Tokratno testno vožnjo je omogočil avto center, ki je letos že petič zapored dobitnik tradicionalne nagrade za zadovoljstvo strank Ichiban. Govora je o Avto Centru Jereb iz Izole. Za nagrade Ichiban se je potegovalo 2300 evropskih pooblaščenih trgovcev. Na osnovi zahtevanih kriterijev, pri katerih imajo glavno besedo kupci in lastniki Toyot, je bilo nato izbranih 42 dobitnikov iz 32 držav.


Testna RAV4 je opremljena s tretjim oziroma predzadnjim paketom opreme Elegant. Prav ta paket opreme je daleč najbolj zaželen pri nakupu nove RAV4. Poganja jo 2.0 dizelski motor z močjo 91 kW/124 KM. Na veliko presenečnje ni imela pogona na vsa štiri kolesa, ampak samo na sprednji par koles. V Avto Centru Jereb pravijo, da ima 60 odstotkov lastnikov “terencev” pogon samo na sprednja kolesa. Marsikdo si želi le višje lege, malce bolj robusten izgled avtomobila in zaradi tega ne potrebuje 4x4, ki je za štiri tisočake dražji od navadnega pogona.


Pri nakupu RAV4 lahko izbirate med štirimi paketi opreme: Active, Limited, Elegant in najboljša Executive. Promocijska cena nove RAV4 Elegant 2WD, kot je bila na testu znaša 26.100€. V opremo je vključena samodejna klimatska naprava z dvopodročnim delovanjem, na dotik občutljivi barvni zaslon, bluetooth povezava za prostoročno telefoniranje, AUX in USB vhod, električni pomik vseh stekel, multifunkcijski volan, usnjeni detajli na sredinski konzoli, vratih in naslonu za roke, tempomat, LED dnevne luči, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, senzor za dež in svetlobo, sistem nadzora tlaka v pnevmatikah, sistem opozarjanja pri nenamerni menjavi voznega pasu, dodatno zatemnjena zadnja stekla, električno poklopljivi zunanji ogledali, sistem samodejnega preklapljanja med zasenčenimi in dolgimi lučmi ter električno odpiranje/zapiranje prtljažnih vrat. Poleg vse te opreme so pri Toyoti poskrbeli še za večjo varnost s sistemom proti blokiranju koles pri zaviranju, pomoč pri zaviranju v sili, elektronska porazdelitev zavorne sile in sistem nadzora zdrsa pogonskih koles.


Toyota je pri oblikovanju nove RAV4 naredila nov korak v svet dinamičnih linij in se znebila tradicionalne škatlaste oblike. Popolnoma so preoblikovali zadnje in sprednje luči. Slednje so kombinirali s popularno LED tehniko, ki naredi vsak avto malce bolj zanimiv na svoj način. Stranski profil Toyote krasijo 17 colska standardna ALU platišča, katera bi za lepši videz zamenjal z ALU platišči Poseidon iste velikosti. Stranske smernike so obdržali v stranskih ogledalih, na zadnji del pa so nad registrsko tablico skrili kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, kjer te modre linije natančno vodijo do pravilnega parkiranja. Toyota RAV4 je precej dvignjena in videz ne vara. Vse to pripomore tudi k večji preglednosti iz kabine.


V notranjosti so z novim pristopom dvignili kriterij, katerega se bodo morali v naslednjih letih držati ali pa ga še izboljšati. Del armaturne plošče je prekrit z usnjem, katerega najdemo tudi na vratih, volanskem obroču in sredinskem naslonu za roke. V oči hitro pade na dotik občutljivi barvni zaslon, kjer se pri vzvratni vožnji prikaže širša okolica za vozilom. Na isti napravi lahko upravljaš tudi z radiem, nastavitvami vozila in navigacijo. Dvopodročna avtomatska klimatska naprava se nahaja pod barvnim zaslonom, še nižje pa sta AUX in USB vhoda.


Na multifunkcijskem volanu so uredili mesta za prostoročno telefoniranje, upravljanje glasnosti radia in tipko za sprehajanje skozi potovalni računalnik. Tempomat so obdržali za volanom, na katerega se hitro navadiš. Res pa je, da mi je oblika stikal na volanu pri prejšnji RAV4 lepša kot pri tej. Odlagalnih mest za razne drobnarije in pijačo je več kot dovolj. Zanimiva je tudi odlagalna površina pri sovozniku, katero bi lahko zakrili s pokrovom, a pri Toyoti imajo gotovo dober razlog zanjo. Kjer niso želeli uporabiti usnja so si pomagali s karbonsko folijo, ki hitro popravi izgled kabine. Potniki na zadnjih sedežih se zagotovo ne bodo pritoževali na račun prostora. Za dodatno udobje poskrbijo še sedeži, kjer lahko izbereš ustrezen nagib naslonjala. Tudi na zadnjih sedežih ne gre brez sredinskega naslona za roke. Kaj vam pove številka 547 l prtljažnega prostora pa prepustim vaši presoji. Toyoto RAV4 naredi posebno še ena novost. Novost, ki vsakemu na obraz nariše nasmešek. To je elektronsko odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, katere lahko upravljate iz kabine, ključa ali pa neposredno pri njih. Enostavno in brez večjih naporov.


Vožnja z RAV4 je udobna, ne premehka in ne pretrda. Toyota zna zadeti tisto pravo mero užitka, kjer ti ni nikoli dolgčas. Brez problemov je prestala hujše ovinke, avtoceste in makadamske površine kljub temu, da je imela pogon le na sprednja kolesa. Kombinirana poraba je ob predaji vozila nazaj k trgovcu znašala 6,5l/100km. Na testni vožnji je bilo veliko strmih vzponov, mestne vožnje in vožnje po avtocesti. Porabo lahko zmanjšaš še za kakšne pol litra, vendar le ob pravi polžji vožnji, kar pa ni bistvo nobenega vozila. Še nekaj besed o sistemu opozarjanja pri nenamerni menjavi voznega pasu in sistemu samodejnega preklapljanja med dolgimi in zasenčenimi lučmi. Pri nenamerni menjavi voznega pasu te sistem hitro opozori s piski in utripanjem črte na zaslonu potovalnega računalnika. Pri vklopu smernika se sistem za ta čas izklopi.  Malce manj natančen pa je sistem za preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi, kjer ga večkrat zmoti odbojna svetloba prometnih znakov.


Pri novi RAV4 ne boste našli nepotrebnega kiča. Za 26.000€ dobite prostoren, uporaben in udoben SUV. Polega tega pa za isto ceno dobite še mnogo opreme, za katero je potrebno pri ostalih znamkah še globoko seči v žep.

Fotografija: Damjan Makuc
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More