Tokratno
testno vožnjo je omogočil avto center, ki je letos že petič zapored dobitnik
tradicionalne nagrade za zadovoljstvo strank Ichiban. Govora je o Avto Centru
Jereb iz Izole. Za nagrade Ichiban se je potegovalo 2300 evropskih pooblaščenih
trgovcev. Na osnovi zahtevanih kriterijev, pri katerih imajo glavno besedo
kupci in lastniki Toyot, je bilo nato izbranih 42 dobitnikov iz 32 držav.
Testna
RAV4 je opremljena s tretjim oziroma predzadnjim paketom opreme Elegant. Prav
ta paket opreme je daleč najbolj zaželen pri nakupu nove RAV4. Poganja jo 2.0
dizelski motor z močjo 91 kW/124 KM. Na veliko presenečnje ni imela pogona na
vsa štiri kolesa, ampak samo na sprednji par koles. V Avto Centru Jereb
pravijo, da ima 60 odstotkov lastnikov “terencev” pogon samo na sprednja
kolesa. Marsikdo si želi le višje lege, malce bolj robusten izgled avtomobila
in zaradi tega ne potrebuje 4x4, ki je za štiri tisočake dražji od navadnega
pogona.
Pri
nakupu RAV4 lahko izbirate med štirimi paketi opreme: Active, Limited, Elegant
in najboljša Executive. Promocijska cena nove RAV4 Elegant 2WD, kot je bila na
testu znaša 26.100€. V opremo je vključena samodejna klimatska naprava z
dvopodročnim delovanjem, na dotik občutljivi barvni zaslon, bluetooth povezava
za prostoročno telefoniranje, AUX in USB vhod, električni pomik vseh stekel,
multifunkcijski volan, usnjeni detajli na sredinski konzoli, vratih in naslonu
za roke, tempomat, LED dnevne luči, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, senzor
za dež in svetlobo, sistem nadzora tlaka v pnevmatikah, sistem opozarjanja pri
nenamerni menjavi voznega pasu, dodatno zatemnjena zadnja stekla, električno
poklopljivi zunanji ogledali, sistem samodejnega preklapljanja med zasenčenimi
in dolgimi lučmi ter električno odpiranje/zapiranje prtljažnih vrat. Poleg vse
te opreme so pri Toyoti poskrbeli še za večjo varnost s sistemom proti
blokiranju koles pri zaviranju, pomoč pri zaviranju v sili, elektronska
porazdelitev zavorne sile in sistem nadzora zdrsa pogonskih koles.
Toyota
je pri oblikovanju nove RAV4 naredila nov korak v svet dinamičnih linij in se
znebila tradicionalne škatlaste oblike. Popolnoma so preoblikovali zadnje in
sprednje luči. Slednje so kombinirali s popularno LED tehniko, ki naredi vsak
avto malce bolj zanimiv na svoj način. Stranski profil Toyote krasijo 17 colska
standardna ALU platišča, katera bi za lepši videz zamenjal z ALU platišči
Poseidon iste velikosti. Stranske smernike so obdržali v stranskih ogledalih,
na zadnji del pa so nad registrsko tablico skrili kamero za pomoč pri vzvratni
vožnji, kjer te modre linije natančno vodijo do pravilnega parkiranja. Toyota
RAV4 je precej dvignjena in videz ne vara. Vse to pripomore tudi k večji
preglednosti iz kabine.
V
notranjosti so z novim pristopom dvignili kriterij, katerega se bodo morali v
naslednjih letih držati ali pa ga še izboljšati. Del armaturne plošče je
prekrit z usnjem, katerega najdemo tudi na vratih, volanskem obroču in
sredinskem naslonu za roke. V oči hitro pade na dotik občutljivi barvni zaslon,
kjer se pri vzvratni vožnji prikaže širša okolica za vozilom. Na isti napravi
lahko upravljaš tudi z radiem, nastavitvami vozila in navigacijo. Dvopodročna
avtomatska klimatska naprava se nahaja pod barvnim zaslonom, še nižje pa sta
AUX in USB vhoda.
Na multifunkcijskem volanu so uredili mesta za prostoročno
telefoniranje, upravljanje glasnosti radia in tipko za sprehajanje skozi
potovalni računalnik. Tempomat so obdržali za volanom, na katerega se hitro
navadiš. Res pa je, da mi je oblika stikal na volanu pri prejšnji RAV4 lepša
kot pri tej. Odlagalnih mest za razne drobnarije in pijačo je več kot dovolj.
Zanimiva je tudi odlagalna površina pri sovozniku, katero bi lahko zakrili s
pokrovom, a pri Toyoti imajo gotovo dober razlog zanjo. Kjer niso želeli
uporabiti usnja so si pomagali s karbonsko folijo, ki hitro popravi izgled
kabine. Potniki na zadnjih sedežih se zagotovo ne bodo pritoževali na račun
prostora. Za dodatno udobje poskrbijo še sedeži, kjer lahko izbereš ustrezen nagib
naslonjala. Tudi na zadnjih sedežih ne gre brez sredinskega naslona za roke. Kaj
vam pove številka 547 l prtljažnega prostora pa prepustim vaši presoji. Toyoto
RAV4 naredi posebno še ena novost. Novost, ki vsakemu na obraz nariše nasmešek.
To je elektronsko odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, katere lahko
upravljate iz kabine, ključa ali pa neposredno pri njih. Enostavno in brez
večjih naporov.
Vožnja
z RAV4 je udobna, ne premehka in ne pretrda. Toyota zna zadeti tisto pravo mero
užitka, kjer ti ni nikoli dolgčas. Brez problemov je prestala hujše ovinke,
avtoceste in makadamske površine kljub temu, da je imela pogon le na sprednja
kolesa. Kombinirana poraba je ob predaji vozila nazaj k trgovcu znašala
6,5l/100km. Na testni vožnji je bilo veliko strmih vzponov, mestne vožnje in
vožnje po avtocesti. Porabo lahko zmanjšaš še za kakšne pol litra, vendar le ob
pravi polžji vožnji, kar pa ni bistvo nobenega vozila. Še nekaj besed o sistemu
opozarjanja pri nenamerni menjavi voznega pasu in sistemu samodejnega
preklapljanja med dolgimi in zasenčenimi lučmi. Pri nenamerni menjavi voznega
pasu te sistem hitro opozori s piski in utripanjem črte na zaslonu potovalnega
računalnika. Pri vklopu smernika se sistem za ta čas izklopi. Malce manj natančen pa je sistem za
preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi, kjer ga večkrat zmoti odbojna
svetloba prometnih znakov.
Pri
novi RAV4 ne boste našli nepotrebnega kiča. Za 26.000€ dobite prostoren,
uporaben in udoben SUV. Polega tega pa za isto ceno dobite še mnogo opreme, za
katero je potrebno pri ostalih znamkah še globoko seči v žep.
Fotografija: Damjan Makuc
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc
0 comments:
Post a Comment