Friday 16 January 2015

Predstavitev novega Ford Focusa


Končno! Tudi naju je doletela prijetna priložnost predstavitve novega Focusa. Mogoče lahko vse skupaj navežem še na prejšnji večer, ko me je misel na srečanje s Focusom prikrajšala za par ur spanja, saj gre za legendo, ki se ponaša z naslovom najbolje prodajanega modela na svetu v letih 2012 in 2013. Vse to je bilo danes poplačano z vrhunskim sprejemom in predstavitvijo tega lepotca. Glede na to, da smo mladi precej zagnani (vsaj nekateri), sva bila z Andražem tam že predčasno. Tako sva se vseh novosti naužila v popolnem miru, po slastnem zajtrku pa sva se odpravila na tisto bistveno spoznavanje s Focusom.


Kljub pregovarjanju o željenem testnem modelu sva zadela kar loterijo. Pričakal naju je bogato opremljen Titanium (eden redkih z bi-ksenonskimi žarometi). To je bil tudi začetek moje prve Fordove izkušnje. Na prvih nekaj kilometrih je šlo še za spoznavanje in pregled ključnih elementov novega Focusa. Povsem me je presenetilo delovanje novega multimedijskega sistema SYNC 2, ki vozniku in ostalim potnikom omogoča upravljanje ključnih sistemov vozila s preprostimi glasovnimi "ukazi". V bolj humorističnem načinu bi lahko celo rekli, da gre za navideznega potnika, ki ti pomaga pri upravljanju s klimatsko napravo, navigacijo, radiem, mobilnim telefonom in ostalimi pripomočki. Zanimivo je, kako ti lahko napredna tehnologija olajša vožnjo in poveča samo koncentracijo.


Prijetni in očem prijazni so tudi merilniki hitrosti in ostali elementi. Med njimi se najde zaslon, na katerem se poleg ostalih podatkov o vozilu, od porabe, hitrosti, tempomata, nahaja tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov. No ja, sam sistem je nameščen malce višje, v zgornjem delu vetrobranskega stekla, omejitve ti res prikazuje v zaslonu. Tako si lahko s pomočjo navigacije pomaga tudi v mestih.


V primerjavi s prejšnjim Focusom so spremenili in izboljšali celotno armaturno ploščo in volanski obroč, na katerega se (še) nisem privadil. Mogoče se s kakšnim daljšim testom to še spremeni. Izredno všeč mi je bil neoviran pogled v vzvratno ogledalo, ki je resnično dovolj veliko za opazovanje dogajanja za vozilom. Za tiste malce manj vešče pa je tu tudi parkirna kamera. Prvič sva se na testu srečala tudi z dih jemajočim avtomatskim pravokotnim (in bočnim) parkiranjem. Zanimivo je, kako avtomatika s pomočjo parkirnih senzorjev poskrbi za pravilno parkiranje.


Seveda so se pri prenovi dotaknili tudi zunanjosti, kjer so sprednji del oblikovali precej bolj drzno. Največja razlika je zagotovo vidna pri ksenonskih žarometih in oglatih meglenkah. Izredno zanimiv je sam sistem delovanja ksenonskih žarometov, ki poleg osvetlitve zavoja poskrbi še za druge pomembne vidike vožnje. Pri vožnji na avtocesti se snop žarometa avtomatsko podaljša in zoža na vozni pas, kjer se nahajaš. Ravno obratna situacija pa nastane v naseljih, kjer se snop skrajša in tako osvetli širše območje pred vozilom. To je izredno uporabno predvsem v slabšem vremenu, kjer je vidljivost precej slabša. Poleg tega za večjo varnost poskrbi še sistem za preprečevanje naleta pri hitrosti do 30 km/h. V takem primeru prometne konice ne bodo več toliko utrujajoče, za avtocestne zamaške in udobno vožnjo pa na pomoč priskoči še radarski tempomat, ki uravnava razdaljo pred vozilom in po potrebi tudi sam prilagodi hitrost.


Z novim Focusom sva v vožnji resnično uživala ter spoznala, da 1.0 litrski EcoBoost motor s 125 KM ni prav nič podhranjen in je povsem primeren za veliko večino potrošnikov. Govorim namreč o agregatu, ki je že trikrat osvojil laskavi naslov mednarodni motor leta. Poleg tega nam Ford predstavlja še novi 1,5 litrski EcoBoost bencinski motor (150 ali 182 KM), ki ima v primerjavi s predhodnikom (1,6 litrski EcoBoost) za sedem odstotokov manjšo porabo goriva. Focus je bil premireno predstavljen tudi z 1,5 litrskim dizelskim motorjem, ki v različicah s 95 ali 125 KM razvije večjo moč, navor in odzivnost. Za tiste, ki ljubijo avtomatiko, pa je tukaj še 2,0 litrski dizelski motor s Powershift avtomatskim menjalnikom.


Med samo vožnjo ti je težko dolgčas, saj je avto poleg sistema SYNC 2 že sam po sebi izredno zabaven. Pri predstavitvi me je presenetil dinamični sistem stabilnosti (ETS), ki preračunava obnašanje vozila in voznika ter tako avtomatsko predvideva zdrs. Voznika oceni glede na njegov slog vožnje in to upošteva pri končnem izračunu. Gre za resnično pametnega jeklenega konjička. Resnično upam, da bo naslednje srečanje s Focusom daljše, kjer bi mu tako lahko namenili več časa, on pa meni razvajanja.


Težko bi si zaželel lepši konec delovnega tedna. Zahvaljujemo se podjetju Summit Motors, Ford Slovenija in izredno prijaznemu osebju hotela Nox. Vsi skupaj so tako poskrbeli za odličen ambient in prijetno vzdušje. Fordastičen zaključek predstavitve!

Avtor: Primož Makuc
Fotografija: Andraž Martinšek
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač






0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More