Vremenarji bodo v letošnjem poletju
večkrat govorili o vročinskem valu, ki pa za športne aktivnosti seveda ni
najbolj prijeten. Peščico Slovencev je tokrat na letališču Lesce pričakal
adrenalinski val zabave z novim Focusom ST. Do našega prihoda se je hladil v
hangarju, kjer so mu čas krajšala različna letala.
Gepard se je predstavil z
nepričakovanim agregatom, kjer se je po pripravljenem poligonu zapodilo 185
dizelskih konjev. Mnogi sicer ob oznaki ST najprej pomislete na močnejšo benicinsko
različico (184kw/250KM), a kljub temu za zabavo poskrbi tudi varčna različica
športnika.
Poleg odločne zunanjosti in
prepričljivega napada na konkurenco se ponaša tudi z vstopno ceno, ki znaša pod
24.000 €. Gre za drugačnega predstavnika družine in je tako primeren za prosti
čas in tudi resno delo. V primerjavi z navadnim Focusom se že na daleč vidi, da
je v njem nekaj posebnega. Posebno oblikovana zunanjost z značko ST se ti hitro
vtisne v spomin.
Notranjost je prav prežeta s
športnim duhom. Na športne sedeže sem sicer že navajen, a ti Recaro sedeži so
res nekaj posebnega. ST te očitno nikoli več ne želi izpustiti in le kdo bi mu
zameril. Na tem področju je poskrbljeno tudi za mlajše adrenalinske navdušence,
saj je športno oblikovana tudi zadnja sedežna klop. Na dodaten ščepec
adrenalina nakaže še prikazovalnik pritiska turbine na sredini aramturne ploše.
O vseh posebnostih bi lahko govorili še cel dan in mogoče tudi celo noč.
Različni sistemi so pri gepardu z
dušo risa prilagojeni športni vožnji. Na podlagi vseh sprememb je ST izjemno
odziven, kjer lahko zasluge pripišemo ravno predelanemu krmilnemu sistemu.
Dodelali so tudi prednje vzmeti in v politiko ST-ja vnesli še nadzor vektorjev
navora. Za prave vročekrvneže so poskrbeli s tristopenjskim elektronskim
nadzorom stabilnosti, pri katerem imate tri različne nastavitve. Za navadne
smrtnike bo standardna funkcija več kot dovolj, za ostale pa so poskrbeli še s
športno in povsem brez nadzora stabilnosti. Izbiro prepustimo vam.
Na pripravljenem poligonu so
poskrbeli za vse, ki uživajo v hitrostni vožnji po ovinkih ali ravnini. Meni
osebno je bila kombinacija hitrega slaloma z dodatnimi ovinki prava bomba. Na
poligonu se lahko pod nadzorom inštruktorja vsak resnično sprosti in napolne
svojo dozo adrenalina, na odprtih cestah pa spoštuješ omejitve in cestno
prometne predpise.
Focusu ST so ovinki očitno zapisani
v genih in se dobro znajde pri vsakem izzivu. Agilnost in poslušnost sta njegovi vrlini, vse
ostalo pa je v rokah voznika. Če avto na vašem obrazu pusti nasmeh, veš, da si
izbral pravega in glede tega so Fordovi inženirji odlično opravili svojo
nalogo.
ST-jeva zgodba se je pričela leta
2002, novi pa s postopno evolucijo pridno nadaljuje že tako uspešno zgodbo.
Kako začinjen bo šele peklenski RS?
Besedilo: Primož Makuc
Fotografije: Andraž Martinšek
0 comments:
Post a Comment