Monday 9 June 2014

Seat Leon FR

Prejšnji vikend smo se v Izolo zapeljali po novega Leona FR. Prevzeli smo ga kje drugje kot pri Avto Centru Jereb, s sabo pa smo na obalo pripeljali še slabo vreme. Nevihtni oblaki nam ob tako čudovitem avtu niso pokvarili dneva in načrtov.


Testni Seat Leon z najboljšo registrsko označbo ima najboljši paket opreme pri dizleskih pogonskih agregatih in sicer Formula Racing (FR). Poganja ga 2.0 TDI (110kW/150KM) motor, ki v primerjavi s prejšnjim "osnovnim" 2.0 motorjem proizvede 10 konjski moči več. Cena novega z isto opremo znaša 23.137 €. Z Leonom FR sem se sicer srečal že kar nekaj časa nazaj, ko sem z blogom šele pričel.


Avto te v živo res prijetno preseneti. Če je na fotografijah mogoče malce zadržan, ob srečanju z njim hitro spremeniš mnenje (sploh, če ga zagledaš v vzvratnem ogledalu). Ljudje se za njim ozirajo zaradi izjemnega sprednja dela, katerega odlikuje čudovita linija LED luči. Pri Leonu je možno dokupiti tudi malce bolj športni paket odbijačev in izpušnega sistema, kjer se lahko cena povzpne tudi do dveh tisočakov. Sami presodite, koliko vam pomeni zunanji izgled jeklenega konjička, oziroma si želite, da postane Leon prava zverina. Ob kombinaciji s kakšno živahno barvo pa lahko atraktivnost samo še potencirate.


Novi Leon FR ni v nobenem smislu podoben starejšemu bratu, no ja, razen v njegovi živahnosti in užitku, ki je pri meni (vedno) ključnega pomena. Kot mnoge druge znamke so tudi pri Seatu z ostrimi linijami izbrali bolj drzno pot. Prejšnji ima precej bolj mehke, kar je najbolj vidno pri sprednjem delu. Kot sem omenil že pri prvem testu, so največji preskok naredili v notranjosti in njeni opremljenosti. Uporabili so precej bolj "žlahtne" materiale (vsaj v primerjavi s prejšnjim), za kar si zaslužijo izjemen plus. 



Notranjost je pri Leonu tako domača in enostavna, pozitivno enostavna. Že dolgo časa nisem vozil novega Leona, kljub temu pa sem brez problema našel vse potrebne funkcije in se hitro povezal s špansko miselnostjo. Na centralnem delu armaturne plošče se nahaja multifunkcijski zaslon na dotik, ki je rahlo zamaknjen proti vozniku. Na njem upravljate z nastavitvami vozila, voznimi profili, radiem in navigacijo, če jo dokupite. Pri voznih profilih lahko izbirate med ekološkim oziroma varčnim, normalnim in športnim. Lahko pa ga nastavite povsem po svojih željah. Vsak način vožnje ima edinstvene karakteristike v odzivnosti motorja, stopalke, volanskega obroča, zvoku motorja in osvetlitvi notranjosti. Pod zaslonom se nahaja "orodna" vrstica za parkirne senzorje in izklop sistema start&stop. Na najnižji točki pa se nahaja še dvopodročna avtomatska klitmatska naprava. Leon FR je značilen tudi po svojih rdečih šivih, ki jih najdete na šeststopenjskem ročnem menjlaniku, ročni zavori, volanu in športnih sedežih. Dodaten čar prestiža.


Multifunkcijski volan ti olajša komunikacijo s prijatelji in družino, med tem pa lahko brez skrbi spremljaš promet ter upravljaš z radiem in potovalnim računalnikom. Tempomat so pustili na starem mestu (na levi ročici, kjer se nahajajo smerniki in dolge luči). Za dodatno opremo so tokrat izbrali stekleno pomično streho, ki ima dvojni učinek. Primarni je seveda užitek v počasni vožnji z vetrom v laseh in sekundarni kot vizualni, ki Leona naredi še bolj drznega v kombinaciji z belo barvo.


Voznik in sovoznik imata tudi sredinski naslon za roko nastavljiv po višini in dolžini. Tako nihče ne ostane prikrajšan. Pri Seatu so poskrbeli tudi za potnike na zadnjih sedežih, kjer za boljši zrak poskrbijo zračniki, ki so nameščeni na sredini med sprednjima sedežema. Ni več izgovora za slabo počutje. Skupaj s sorodnikom Volkswagen Golfom sta korak pred ostalimi tudi v prostornini prtljažnega prostora, kjer s 380 litri držita prednost pred Focusom (316 l), Mazdo 3 (364 l) in Meganom (372 l). Seveda ne trdimo, da ima največjega. Citroen C4 ima namreč prostora za 408 litrov.


Seat ni bil drzen samo pri notranjosti, ampak so se z isto miselnostjo lotili tudi zunanjosti, kjer so več kot odlično zadeli pri sprednjem delu. Ob pogledu na LED žaromete vsak obstoji in jih občuduje. Pri Leonu FR že težko najdeš navadno žarnico. Ostre linije najdemo tudi na boku, kjer so pri zadnjem delu linijo potegnili kar iz zadnjih luči, prefinjeno mar ne? Pri zadnjem odbijaču bi lahko malce več časa posvetili le oblikovanju "difuzorja", kjer bi ga lahko naredili še bolj strupenega. Pri tem pa se poraja vprašanje, kaj bi lahko potem naredili pri Cupri? Mogoče so tukaj uporabili premalo domišljije, zato pa lahko dokupite športni paket, katerega lahko FR-ju zavida še najmočnejša Cupra. Zanimiva bi bila kombinacija prejšnjega in novega Leona, vsaj kar se tiče zadnjice. Za še večjo vpadljivost poskrbijo 18 palčna platišča in špičasta stranska ogledala, v katere so primerno skrili smernike.


Primerjavo ostalih linij s starejšim Leonom pa prepustimo vam. Na spodnji fotografiji lahko vidite še starejša Leona FR, med katerim ima zadnji Cupra paket platišč in stranskih ogledal. Kljub vsem lepim ostrim linijam pa je na račun zadnjih kljuk in sprednjih brisalcev novi Leon izgubil tisto ekstravaganco, ki jo je imel predhodnik.


Kot pričakovano je vožnja s športnim Leonom več kot zadovoljiva. Glede na predhodnika so njegove vozne lastnosti iste, z različnimi voznimi profili pa za odtenek bolj zanimive. FR je že brez športnega načina vožnje dovolj poskočen in ni kakšne večje potrebe po preklapljanju v ta program. Seveda pa po lastnih željah. Dober kompromis so pri Seatu izbrali tudi pri sedežih, kjer so le robovi sedežev oblečeni v usnje. Pri sedalnem delu ni kakšne bojazni za "švicanje". Skozi ostre ovinkaste ceste le ti opravijo dobro nalogo, odličnost pa prepustimo Cupri.


Poraba je za že znane TDI motorje sprejemljiva in kljub povečanju moči ni kakšnih večjih presenečenj. Pri dinamični vožnji se je poraba gibala okrog 6 litrov, medtem ko lahko pri povsem normalni vsakdanji vožnji porabo spustiš do 4,7 l/ 100 km in to brez večjega naprezanja (relacija Idrija - Izola). Aja, nisem vozil v zavetrju tovornjaka, da ne bo kakšne pomote. Je pa res, da ni bilo potrebe po klimatski napravi. Na isti relaciji, ob enakih pogojih je imel Leon z 1.6 TDI motorjem porabo višjo za 0,5 litra (5,2 l/ 100 km). To lahko mogoče pripišem tudi šesti prestavi, katere slednji nima.



Seat Leon FR je tista optimalna izbira, kjer za zmerno ceno dobite varen, zanesljiv in zabaven avto. Pri bencinskih motorjih je najbolj primerna izbira 1.4 TSI motorja ( 92 kW/ 125 KM), medtem ko pri dizlu ne morete zgrešiti z 2.0 TDI. Leon kljub svoji temperamentnosti preseneti s svojo domačnostjo. Mogoče lahko tak uspeh pripišemo ravno viziji Enjoyneering.

Fotografija: Andraž Martinšek, Damjan Makuc, Nejc Lampret
Več fotografij na Facebook strani Cestni Dirkač
Avtor: Primož Makuc






0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More