Thursday 12 June 2014

BMW serija X5

Sprva smo se z A Cosmosom zmenili za novega Minija, katerega so na dogovorjeni datum "ukradli" člani MINI kluba za potrebe njihovega srečanja. Kot alternativo so mi ponudili BMW serijo 4 ali 5. Ob prihodu na BMW A Cosmos pa me je čakalo prijetno presenečenje. Zanimiv razplet dogodkov. Ko so pripravljali podatke za testno vožnjo sem mislil, da gre za staro X-petko, ki bi prav tako zadostila mojim potrebam. Realnost je bila tokrat drugačna, ko me je pred vrati pričakala popolnoma nova serija X5 s samo 4.000 prevoženimi kilometri. Lahko si le predstavljate, kako so se mi ob pogledu na to čudo zasvetile oči.


Testna serija X5 xDrive25d je opremljena s poskočnimi vranci, ki z dvolitrskim štirivaljnim dizelskim motorjem razvije 160 kW oziroma 218 KM. S tem si prisluži zadnji del oznake 25d, xDrive pa stoji za štirikolesni pogon. Pri BMW A Cosmos se niso ustavili samo pri teh "osnovnih" oznakah ampak so z M športnim paketom šli še korak dlje. Ta paket za seboj potegne tudi precej lepe številke, ki se povzpnejo do 8.300 €. Poleg tega je bila dokupljena tudi karbon črna kovinska barva, usnjeni Dakota sedeži, električno nastavljiva komfortna sedeža, parkirni senzorji (spredaj in zadaj), temnejša stekla in navigacijski sistem Professional. Dodatne opcije tako znesejo dobrih 17.000 €, skupna vrednost serije X5 pa 80.700 €. Vrednost prostornega stanovanja?
Za takšno ceno sem pogrešal določene malenkosti, kot so žarometi, ki svetijo v ovinek, gretje sedežev, agresivnejša platišča in parkirno kamero. Sicer pa vse to lahko izberete iz široke palete plačljive dodatne opreme.


Avto je s svojo mogočnostjo prava paša za oči in ne pozna besede ponižnost. Njegova velikost je najbolj izrazita na parkirišču ob kakšnem "navadnem" avtomobilu. V njegov prid govori dolžina, višina in valjarji, ki so namesto koles. No, malo za šalo, malo zares. Menim pa, da se fascinantnost X-petke izkaže v notranjosti, kjer se počutiš kot v kakšnem luksusznem stanovanju.



Najprej padejo v oči čudoviti usnjeni sedeži, kateri so elektronsko nastavljivi z možnostjo spomina nastavitev. Kritiko bi izpostavil le usnju, ki na poletni vročini pridobi višjo temperaturo in je nežnejšemu spolu hitro prevroče. Sicer pa vedno tarnajo, da jih zebe. BMW katerekoli serije težko prejme kritiko notranjosti, ker skrbno izbirajo prave materiale. Vse se tako lepo prilega, kot bi bilo narejeno po meri posameznega voznika, ne pa serijsko za vse kupce. Po zaslugi prostornosti imajo vsi potniki dovolj prostora. Izpostavil bi predvsem sprednji sredinski naslon za roke, kjer ni nepotrebnega izmenjavanja med voznikom in sovoznikom. Tako lahko oba hkrati odpočijeta roko in uživata v ležerni vožnji.


Konzola je ista, oziroma vsaj zelo podobna kot pri ostalih serijah. Za razliko od serije 1, ki sem jo imel na testu lansko leto ima X5 8-stopenjski avtomatski menjalnik, ki deluje vrhunsko. Voznik si že težko zaželi boljšega. Na levi strani menjalnika se nahaja stikalo za nastavljanje voznega profila od eco pro, comfort do sport in sport +, pri katerem se izklopi elektronski sistem stabilnosti. Slednjega nisem prakticiral.


Na desni strani se nahaja vrtilni krmilni gumb, s katerim voznik upravlja z glavnim menijem in nastavitvami, radiem, navigacijo in mobilnim vmesnikom. Tvoje želje tako prenese na podolgovat zaslon, katerega lahko razdeliš na dva dela. Tako imaš lahko skupaj navigacijo in radio ali katero drugo funkcijo. Praktična uporabnost ali prijetna  razvada? V meniju lahko izbereš prikaz uporabe moči v kW in navora. Kot v kakšni računalniški igri. Naslednja zanimiva funkcija je tudi prikaz nagiba vozila in volanskega obroča v stopinjah. Avto te res preseneti z različnimi nastavitvami, ki ti na usta narišejo širok nasmešek. Sredinski del armaturne plošče med zaslonom in menjalnikom je tipičen za vse serije z dvopodročno klimatsko napravo in radiem.


Volanski obroč je opremljen z najpomembnejšimi funkicijami, kot so tempomat, bližnjica za telefon in nastavitev glasnosti radia. Precej skromno za BMW, sicer pa več sploh ne potrebuješ, Se strinjate? Za njim kot zajčja ušesa "štrlijo" ročice za menjavanje po vaših željah. Če niste preveč zahtevni, tega ne boste velikokrat uporabljali. Med merilnikom hitrosti in obratov se nahaja potovalni računalnik, kjer ti ob vklopljeni navigaciji prikazuje tudi vozni pas in potrebne odcepe ter križišča.


Na zadnji klopi bi izpostavil predvsem sredinski naslon, pa ne za roke, ampak za hrbet. Tega lahko zložite in istočasno brez problema pobrskate po prtljažnem prostoru. Očitno še ni konec presenečenj. Prostoren prtljažni prostor ima preklopni spodnji del prtljažnih vrat, v notranjosti pa se na desni strani skriva tudi vtičnica.


Prestiž in športnost se izražata tudi v zunanjosti. Športnost le ob predpostavki M paketa. Brez tega je precej bolj pust. Vseeno pa je tukaj kombinacija ksenona in LED luči, ki poživita vožnjo ponoči. Prav tako lahko ob pogledu na zadnje luči uživajo tudi vozniki za vami, če se slučajno ne ustrašijo izpušnih odprtin. 19 palčna platišča so v primerjavi s celotno zunanjostjo M paketa preveč zadržana in so videti manjša. Mogoče je to zaradi same velikosti avta. Zaradi temne barve športne linije ne pridejo toliko do izraza, kot pri svetlješi, mogoče beli barvi.



Vožnja. Mogoče bi me ob naslednjih besedah nekateri linčali, pa vendar. Serija X5 ima predispozicije udobne vožnje, zato je bil večino časa nastavljen v komfortnem in eko načinu, ob prehitevanju pa se seveda prestavi v športni način, kjer sploh ni potrebe po ročnem menjavanju z uhlji. Avtomatski menjalnik pametno prestavlja v višjih obratih in tako avto hitro ter varno skoči. Zaupanja vredno. Po ovinkih z njim ni takega užitka kot z manjšimi športnimi vozili. Logično, kajne? Serija X5 pride do največjega izraza na dolgih potovalnih relacijah, kjer ti s svojo prostornostjo nudi udobje in užitek. Seveda se ga največkrat vidi po mestnih ulicah, a tokrat o tem ne bi izgubljal besed.


Avto se lahko kljub svoji teži pohvali tudi s svojo varčnostjo, kjer se je poraba ob normlani vožnji gibala okrog 6,8 l/ 100 km. Ob malce bolj dinamični vožnji se je poraba dvignila le do 8,4 litra. Naj povem, da je poraba ob prevzemu vozila znašala 9,5 litra. Res ne vem, kaj so počeli z njim pred menoj. Včasih se mi testni avti kar zasmilijo. Izbira dvolitrskega dizelskega motorja je povsem zadovoljiva in sprejemljiva izbira. Definitivno bi bilo izjemno voziti tudi močnejšega, a užitke dobiš tudi s tem motorjem.


X-petka pusti poseben pečat. Že krajša vožnja te s paketom presenečenja zaznamuje za vse večne čase. Blagor tistemu, ki si lahko privošči takšnega jeklenega konjička za vsakdanjo uporabo. BMW serija X5 je vsekakor sinonim za udobje, prestiž in zanesljivost.

Fotografija: Damjan Makuc in Nejc Lampret
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More