Monday 14 January 2013

Primerjalni test: FR in Scorpion


Imeti pri hiši dva Leona je lahko privilegij, sploh če si želiš narediti primerjalni test z razliko 65KM. Sledila bo primerjava med dvema enakovrednima Leonoma (po letnici), vendar neenakovredna po opremi in moči. Kakšna je torej razlika v vožnji, porabi in opremi med Scorpionom in FR različico?



Seat Leon FR in Leon Scorpion prihajata iz leta 2010. Scorpion ni nič kaj strupenega, ima le določen paket opreme. Če je kdo strupen, bi to lahko rekli za FR različico, a več o tem kasneje. FR ima 2.0 dizelski motor, ki proizvede 125kw/170KM, Scorpion pa novi 1.6 TDI s 77kw/105KM. Razlika v številkah je precejšna, ravno tako pri obsegu denarnice, prav zaradi tega je primerjava toliko bolj zabavna. Močnejši Leon se ponaša s senzorjem za dež in svetlobo, tempomatom, električnim poklopom ogledal, funkcijo coming/leaving home, mulifunkcijskim volanom, PDC, bralnimi lučkami nad zadnjimi sedeži in senčniki, smerno prilagodljivimi meglenkami ter “školjkastimi” sedeži. FR ima poleg ABS, BAS in ASR (standardno pri Scorpionu) še ESP, ki poskrbi še za večjo varnost na cesti. Leona si delita enak radijski sistem. V notranjosti se razlikujeta tudi v barvi armaturne plošče, ki je pri Scorpionu lepša, črna. Pri doplačilu za FR različico lahko dobiš še usnjene sedeže, xenonske žaromete, ogrevanje sedežev, zadnjo LED tehnologijo, strešno okno in navigacijo z grafičnim prikazovalnikom ovir. Poleg notranjosti pa so razlike tudi pri sprednjem in zadnjem odbijaču, kjer je pri FR viden lep dvojni zaključek izpušne cevi. Oba si delita usodo 17” platišč, ki so na prvi pogled nestrokovnemu očesu povsem enake. Poleg tega da pod pokrovom skriva 125kw motor, ima tudi večji in boljši zavorni sistem.



Vožnja v obeh različicah je odlična, vseeno pa so razlike pri prestavljanju, obratih in pospeških. Oba imata v računalniku pametni sistem, ki ti predlaga zaželjeno prestavo, vendar ga v vseh primerih ne smeš upoštevati. Eden takih primerov je vožnja po klancu navzgor, kjer si včasih zaželi višje prestave, vendar se že po zvoku motorja (in obratih) sliši, da to ni izvedljivo. Pri pospeševanju in možnem prehitevanju se računalnik pametno odloči in ne zahteva višje prestave. Prednost FRja je tudi večja živahnost v nižjih obratih kot pri 1.6TDI. Zganja manj hrupa kot šibkejša različica motorja. Svojo moč pa oba pokažeta v malce višjih obratih, kjer je 170KM občutno bolj strupen. Pri 2.0 TDI je možnost menjave v višjo prestavo hitrejša kot pri 1.6 TDI. Glede na to, da Scorpion nima šeste prestave sem bil skeptičen glede glasnosti motorja pri višjih obratih na avtocesti, vendar me je pozitivno presenetil. Šesta prestava bi v tem primeru pripomogla le k nižji porabi, s katero se na avtocesti lahko pohvali FR. Če pa smo že pri porabi, je največja razlika le na avtocestah. Pri kombinirani porabi se povprečna poraba razlikuje za okrog 0,5l. Za primerjalno vožnjo je bila poraba na relaciji Ljubljana – Idrija pri Leonu FR 5l/100km, pri Leonu Scorpion pa 5,5l/100km. Poraba malce poskoči le na vrhniškem klancu, pri spustu iz Godoviča v Idrijo pa se poraba spusti. Obuta sta bila v zimske pnevmatike, FR s 16” in Scorpion 15”. Dejstvo je, da je vožnja v Seat Leonu FR nepozabna in zabavna. Je avto, za katerega komaj čakaš, da se usedeš in odpelješ. Že samo zaradi tega se lahko zjutraj z nasmeškom na obrazu odpelješ v službo.



Kakšne pa je negativna plat Leonov? Notranjost je v primerjavi s VW precej bolj plastična. Ne pozabimo, da je ravno zaradi tega Seat par tisočakov cenejši od VW. Lahko bi tudi malce bolje dodelali zračnik za vetrobransko steklo, saj se pozimi sredstvo za čiščenje zasuši na steklu, zaradi česar umazanija kljub čistilu ostane. Ne vem, zakaj se nekateri pritožujejo glede pokrovčka za odpiranje prtljažnika. Zagotovo je mnogo lepše, če je “gumb” za odpiranje prtljažnika skrit v logotipu, kakor da ima dodaten izrastek na vratih samo za odpiranje, pa čeprav si pri tem malce umažeš blazinice prstov.

Oba Leona sta varčna, od tega je eden vseeno bolj živahen in zabaven. To živahnost pa je potrebno doplačati, precej doplačati. Razlika rabljenega FR in Scorpiona se giblje okoli 6000€. Menda niste pričakovali, da ga boste dobili za isto ceno?

Avtor: Primož Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More