Kar
nekaj časa je preteklo, preden sem sedel za volan VW Golf Mk5 GTI. S čim se je
pravzaprav ta avto zapisal v zgodovino? So s “petko” končno obudili, kar je
zamrlo pri Mk3 in Mk4? Kljub temu, da nisem ravno navdušenec nad Volkswagnom,
lahko trdim, da je bil preskok eksponenten.
GTI
skriva pod pokrovom dvolitrski TFSI motor, ki proizvede 147kw oz. okroglih
200KM. Od mrtvih so ponovno obudili tradicionalno rdečo “šminko”, katero so
obdržali tudi pri naslednjih modelih. Prava paša za oči pa so tudi nova GTI
platišča, ki ga naredijo unikatnega. Ko opazim vozila, ki imajo kopije teh
platišč, me kar zaboli. GTI platišča si zasluži le GTI in nihče drug. Potem so
tu še manjše podrobnosti, kot so rdeče zavorne čeljusti ter dvojni zaključek
izpušne cevi. Mk5 je precej bolj drzna od Mk4, a vendar manj kot Mk6. Včasih je
bolje biti diskreten, da lahko kasneje presenetiš in pri tem modelu jim je to
zagotovo uspelo. Počasi se lahko dotaknemo notranjosti, ki je značilno za VW
lepo zasnovana. V oči padejo sedeži, kateri so dostopni le v tej izvedbi Golfa.
Armaturna plošča je (za tisti čas) precej boljša od sovrstnikov kot so Leon,
Astra in Megane. Če pa pogled obrnemo proti motorju, me čudi, zakaj niso povsem
izkoristili moči motorja. Seat Leon Cupra namreč z isto prostornino proizvede
41KM več. Zagotovo pa so za to imeli dovolj tehtne razloge. TFSI je sistem,
kjer je bencin vbrizgan direktno v valje na indukcijsko in kompresijsko fazo
motorja, ki poskrbi za varčnost goriva in večjo učinkovitost motorja. Kaj je
pravzaprav razlika med novejšimi TSI motorji? Pričakuješ lahko le nadgradnjo,
kjer je večja pretočnost zraka v valje, ki poskrbi za boljše izgorevanje
bencina, kar pripomore k večji moči. Na žalost so to moč pri Mk6 GTI povečali
le na 211KM.
Glede
same vožnje sem ostal brez besed, saj GTI ponuja vse. Je kombinacija športnega,
družinskega in poslovnega avtomobila. Z njim si lahko vsak poslovnež, oče ali
pa študent privošči obilo zabave. Ceste se drži kot vlak tirnic, za kar gre
zahvala športnemu podvozju, za varnost pa poskrbijo ABS, ESP, ASR in 8 zračnih
blazin. Pretikanje ročice menjalnika poteka gladko, moč navora je neverjetna,
prav tako pa je neverjeten tudi zvok motorja, katerega se precej lepše sliši
zunaj kot pa znotraj. Glede na to, da govorimo o precej močnem Golfu, ne gre
zanemariti pospeškov do 100km/h, ki jih doseže v 7,3s. Če pričakujete visoko
porabo ste se ušteli, saj jo lahko brez naprezanja obdržite okrog 8l. Naj vas
opomnim, da se lahko povzpne krepko čez 10l, če si želite neprekinjenega
grmenja.
Dizelski
motorji ne bodo nikoli dosegli takega užitka že samo skozi izpušno cev. Če vas
torej ne motijo redni obiski bencinske črpalke, je to vaš nakup stoletja. Golf
GTI si resnično zasluži naziv Das Auto, brez negativnega prizvoka.
Avtor: Primož Makuc
Avtor: Primož Makuc
0 comments:
Post a Comment