Saturday 5 January 2013

VW Golf GTI


Kar nekaj časa je preteklo, preden sem sedel za volan VW Golf Mk5 GTI. S čim se je pravzaprav ta avto zapisal v zgodovino? So s “petko” končno obudili, kar je zamrlo pri Mk3 in Mk4? Kljub temu, da nisem ravno navdušenec nad Volkswagnom, lahko trdim, da je bil preskok eksponenten.

GTI skriva pod pokrovom dvolitrski TFSI motor, ki proizvede 147kw oz. okroglih 200KM. Od mrtvih so ponovno obudili tradicionalno rdečo “šminko”, katero so obdržali tudi pri naslednjih modelih. Prava paša za oči pa so tudi nova GTI platišča, ki ga naredijo unikatnega. Ko opazim vozila, ki imajo kopije teh platišč, me kar zaboli. GTI platišča si zasluži le GTI in nihče drug. Potem so tu še manjše podrobnosti, kot so rdeče zavorne čeljusti ter dvojni zaključek izpušne cevi. Mk5 je precej bolj drzna od Mk4, a vendar manj kot Mk6. Včasih je bolje biti diskreten, da lahko kasneje presenetiš in pri tem modelu jim je to zagotovo uspelo. Počasi se lahko dotaknemo notranjosti, ki je značilno za VW lepo zasnovana. V oči padejo sedeži, kateri so dostopni le v tej izvedbi Golfa. Armaturna plošča je (za tisti čas) precej boljša od sovrstnikov kot so Leon, Astra in Megane. Če pa pogled obrnemo proti motorju, me čudi, zakaj niso povsem izkoristili moči motorja. Seat Leon Cupra namreč z isto prostornino proizvede 41KM več. Zagotovo pa so za to imeli dovolj tehtne razloge. TFSI je sistem, kjer je bencin vbrizgan direktno v valje na indukcijsko in kompresijsko fazo motorja, ki poskrbi za varčnost goriva in večjo učinkovitost motorja. Kaj je pravzaprav razlika med novejšimi TSI motorji? Pričakuješ lahko le nadgradnjo, kjer je večja pretočnost zraka v valje, ki poskrbi za boljše izgorevanje bencina, kar pripomore k večji moči. Na žalost so to moč pri Mk6 GTI povečali le na 211KM.



Glede same vožnje sem ostal brez besed, saj GTI ponuja vse. Je kombinacija športnega, družinskega in poslovnega avtomobila. Z njim si lahko vsak poslovnež, oče ali pa študent privošči obilo zabave. Ceste se drži kot vlak tirnic, za kar gre zahvala športnemu podvozju, za varnost pa poskrbijo ABS, ESP, ASR in 8 zračnih blazin. Pretikanje ročice menjalnika poteka gladko, moč navora je neverjetna, prav tako pa je neverjeten tudi zvok motorja, katerega se precej lepše sliši zunaj kot pa znotraj. Glede na to, da govorimo o precej močnem Golfu, ne gre zanemariti pospeškov do 100km/h, ki jih doseže v 7,3s. Če pričakujete visoko porabo ste se ušteli, saj jo lahko brez naprezanja obdržite okrog 8l. Naj vas opomnim, da se lahko povzpne krepko čez 10l, če si želite neprekinjenega grmenja.

Dizelski motorji ne bodo nikoli dosegli takega užitka že samo skozi izpušno cev. Če vas torej ne motijo redni obiski bencinske črpalke, je to vaš nakup stoletja. Golf GTI si resnično zasluži naziv Das Auto, brez negativnega prizvoka.

Avtor: Primož Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More