Friday 25 July 2014

Peugeot Boxer

Nekaj svežega, ogromnega in hkrati močnega. Tokrat gre za popolnoma novo dimenzijo tega bloga. Na sončno nedeljo mi je lastnik zaupal povsem novega Peugeot Boxerja. Z njim je v slabih dveh tednih prevozil že 4.600 km, letno pa jih naredi čez 100.000 km. V takem primeru je dobro imeti dizla, kajne.


Testna vožnja z novim Boxerjem je prišla kakor strela z jasnega. Sprva sem mislil, da gre za šalo, kmalu pa mi je bilo jasno, da gre zares. Kako te lahko navadna malenkost spravi v dobro voljo. Dostavnega vozila ne moreš testirati kar vsak dan, vsaj v mojem primeru je tako. Tako sem pridobil mnogo zanimivih in uporabnih informacij iz sveta dostavnikov. 


Pri Boxerju so povsem spremenili sprednji del, pri katerem so izbrali bolj agresivne žaromete. Ta smer oblikovanja še dostavno vozilo naredi pravega "žrebca". Poganja ga 3 litrski dizelski motor, ki s 130 kW privabi na plan 177 "konjev". Za šoferje je najbrž pomemben podatek tudi ta, da si tak motor prisluži oznako Euro 5. Testni Boxer ima nadgradnjo paketa Confort (Confort Pack), ki zajema kar lep del dodatne opreme. Seveda jo je bilo potrebno nekaj tudi dokupiti. Udobje in brezskrbnost si voznik definitivno zasluži. V koraku s tehnologijo in razvojem so poleg notranjosti zašli tudi na področju žarometov, kjer je za doplačilo možna LED različica.


Zunanjost je tipično kombijevska - škatlasta. S tem ni nič narobe, saj njegov namen ni podiranje hitrostnih rekordov, ampak prevoz čimvečje količine pošiljk v najkrajšem možnem času. Ob primerjavi sprednjega in zadnjega dela skozi zgodovino razvoja opazimo, da se zadek ne spreminja v koraku s sprednjim delom. Mogoče je to zaradi njegove nefunkcionalnosti ali pa jim manjka domišljije. Pohvalo si seveda zaslužijo pri jeznem sprednjem delu. Prejšnji model je bil preveč pomehkužen. Boxer je fantastičen že brez LED dnevnih luči, za kar slednje poskrbijo le za piko na i.


Če že kupujete novega dostavnika, potem vam priporočam, da dokupite še meglenke, kar v današnjem času ni ravno velik strošek. Meglenke v določenih vremenskih razmerah pripomorejo k večji varnosti in lepšemu izgledu. Ali bi namesto meglenk raje imeli plastičen "zamašek"?
Zanimiva bi bila tudi izbira še med kakšnim bolj športnim paketom, pri katerem bi spremenili sedeže, zunanje odbijače in platišča, pri tem pa bi morali paziti, da se ne bi zmanjšala razdalja od tal.



Pri selitvi v notranjost lahko opazimo, da ima testni Peugot vse (in še več) kar povprečen voznik potrebuje za nemoteno vožnjo in opravljanje dela. V oči definitivno pade avtomatska klimatska naprava in multifunkcijski zaslon na dotik, kjer upravljaš z radiem in prostoročnim telefoniranjem, izbereš pa lahko tudi prikaz porabe in ostalih podatkov. Prek vmesnika bluetooth lahko predvajaš tudi glasbo. V nasprotnem primeru za to lahko poskrbi USB vmesnik, ki se nahaja v predalu pod centralnim delom armaturne plošče. Če smo že pri predalih, lahko omenim, da jih je ogromno. Poleg slednjega se predal nahaja pod voznikovim sedežem, dva se nahajata na armaturni plošči pri sovozniku, naslednjega najdemo v sredinskem naslonu za roke pri sovozniku ter večja odlagalna polica, ki se nahaja v vrhnjem delu na vetrobranskim steklom. Pri Boxerju so vsak manjši kotiček spremenili v uporabno skrivališče.


Počasi je čas, da začnem z opisom največjega izmed predalov, "prtljažnika". Pri dostavnih vozilih se prostornine ne meri v litrih, temveč v kvadratnih metrih. Pri tej izvedenki Boxerja (L3H2) številke znesejo 13 m². Koda L3H2 pomeni, da gre za povišanega (H2) Boxerja z dolgo medosno razdaljo (L3). Obstaja še ena različica in sicer gre za dvojno povišanega Peugeota. Uporabna dolžina poda znaša 3,7 m, širina pa 1,87 m. V njega lahko naložite 5 euro palet, dimenzije 120x80 cm. Višina tega odlagalnega prostora pri povišani razliičici znaša 1,93 m. Sam sicer pravim, da so številke bolj dolgočasne, v tem primeru pa so izrednega pomena. Omenim lahko še dvojni način odpiranja vrat, kjer lahko izbirate med 90 ali 180 stopinjskim odpiranjem.
Možen je tudi dokup zadnjih parkirnih senzorjev in kamere, ki pa so včasih preveč izpostavljeni nepazljivim viličaristom, zato premislek pred to odločitvijo ni odveč.


Od same vožnje sen prejel več kot sem pričakoval. Vožnja se mi je zdela zabavna, mogoče s tega vidika, ker sem prvič vozil kombi, kaj pa vem. Seveda priznam, da sem se sprva precej lovil, ker me je pri vzvratni vožnji precej zmotila dolžina. Na samo širino se človek precej hitro navadi, kjer ti v pomoč priskočijo velika stranska ogledala. Surova moč pride do izraza v vsakem okolju, še bolj pa pri težkem tovoru, kjer je 177 KM kar prava številka. Če je Boxer prazen, se hitro občuti vsako manjšo luknjo, kot bi imel športno podvozje. Pri polni obtežitvi pa tega ne občutiš več v taki razsežnosti in vožnja postane precej udobna.


Kombi seveda ni namenjen dirkalnim podvigom, še posebej ne na zavitih cestah. Za udobno vožnjo in namestitev poskrbi sedež, nastavljiv po višini in v ledvenem delu. Pri sami vožnji pomoč nudita tempomat in asistenca pri spreljevanju v klanec. Pri takem prevoznem sredstvu je to že skoraj nujno. Da gre za bolj delovno vozilo priča tudi podloga za dokumente, ki je lično shranjena nad multifunkcijskim zaslonom. Po potrebi jo dvigneš in nanjo vpneš potrebne dokumente, pri tem pa nemoteno telefoniraš preko vmesnika. Vse za varno vožnjo, vseeno pa previdnost ni odveč.


Menim, da si Boxer zasluži pohvalo tudi glede porabe, ki je na testu znašala 8,2 l/100km, po kalkulacijah lastnika pa realna znaša 0,5 l/100km več kot piše v potovalnem računalniku. Testna poraba (Prevožena pot A) se ni razlikovala od normalne (Prevožena pot B), ki je zajemala 2500 prevoženih kilometrov. Mogoče se v meni skriva tudi nekaj "dostavne" krvi. Za res dolgo in nemoteno vožnjo poskrbi tudi večji rezervoar za gorivo, ki po doplačilu znaša 125 l, namesto serijskih 90 l. Servisi sicer niso nikoli nekaj kar nestrpno pričakuješ, vseeno pa servisni interval Boxerja znaša 48.000 km ali 2 leti. Dokaj prijetno.


Vožnja s Peugeot Boxerjem je bil zanimiva in nepozabna. Oprema se primerja s srednjim razredom osebnih vozil, kar me je res presenetilo. Priznam, da je to moj prvi stik s svetom dostavnih vozil, zato se lahko za vožnjo iz srca zahvalim lastniku, ki mi je zaupal povsem novega Boxerja. Ko naslednjič dobim kakšnega dostavnika, ga bom lahko primerjal s tem in poiskal razliko med njima.

Avtor: Primož Makuc
Fotografija: Nejc Lampret
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač





0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More