Thursday 16 October 2014

Opel Adam

Tokrat gre ze prvega Opla pri postojnskem Sawalu in pravilno je, da začnem z najmanjšim. Adam ima res zanimivo ime in marsikdo v njem pričakuje Evo, ki pa tudi v najboljšem paketu opreme ni vključena v ceno. Oplov malček svoji družini prinaša svežine in popotnico za vsa ostala njihova vozila. Poleg tega pa je nekaj posebnega v celotnem njegovem razredu.


Pri testnem vozilu najdemo 1.4 litrski bencinski motor, ki brez pomoči turbine razvije 74 kW oziroma 101 konjsko moč. V naslednjem letu lahko kupci pričakujete še litrski turbinsko bencinski motor, ki poleg večjega števila konjev (113 KM) pridobi še na šesti prestavi. Presenečj pa ni konec, ker so obljubili tudi športno različico Adama S, ki se bo po cesti gnal s 150 športnimi konji. Seveda je center pozornosti tokrat Adam in ne žival, ki je v srednjem veku služila kot prevozno sredstvo.


Opel je za raven opreme pri Adamu izbral tri zanimive besede. Izbiraš lahko med opremo Jam, Glam in Slam. Testni malček je imel srednjo raven opreme (Glam), ki pa vključuje mnogo več kot pričakuješ. Adam slovi po svoji raznovrstnosti, saj lahko izbiraš med različnimi barvnimi kombinacijami. Avto si lahko okrasiš popolnoma po svojem okusu in še vedno te lahko preseneti s kakšno dodatno opremo, kot so zvezdice na stropu.


Testni je sicer imel panoramsko streho in smo lahko zvezde opazovali kar v živo. Če pa je oblačno ali megleno, je za romantično vzdušje še kako dobra dodatna "oprema". Prilagodiš lahko barvo strehe, ogledal, okrasne letvice na maski, platišč in notranjosti. Kar ti srce poželi. Pravijo, da ima od Oplov najdaljši seznam dodatne opreme. Najbrž je to res, ker mi je pri spletnem konfiguriranju Adama javilo napako. Mogoče sem bil le preveč radoveden.


Pri zunanjosti lahko rečem, da gre za nekaj novega in ni prevelike podobnosti z večjo Corso ali Astro. Drzen sprednji del ubijejo spogledljivi smerniki, ki jih marsikdo zamenja za meglenke. Ja precej velika površina za smernike, ki niti niso tako napačni.


Testni Adam je imel odlično barvno kombinacijo, za bolj športni izgled pa vseeno priporočam kakšno bolj živo barvo (rdeča ali rumena) s črno streho. Srebrno črto, ki loči streho od spodnjega dela avtomobila, bi z veseljem pobarval na črno in tako bi napis Adam prišel lepše do izraza. Od zunanjosti mi je poleg 17 colskih čudovitih platišč najbolj zanimiv njegov "zadek". Spodnji del je precej širok (v primerjavi s celotnim avtomobilom), potem pa se proti strehi zoža. Tako na hitro izgleda kot kakšen dirkalnik s širokimi odbijači. 


Notranjost te pozdravi s karirastimi sedeži in prijetnim razgledom skozi panoramsko streho. Adam je s svojo opremljenostjo presegel pričakovanja in so me nekateri elementi resnično presenetili. Odzivnost barvnega zaslona na dotik je brezhibna, prav tako je povezovanje mobilnega telefona. Poleg tega, pa lahko preko aplikacije namestiš še navigacijo. Zanimivo! V notranjosti so bili pika na i zagotovo gumbi za vklop gretja sedežev in volana. Si predstavljate, da ste že v srednjem paketu opreme pri takem malčku v zimskih dneh deležni razvajanja? Z Adamom so osvežili tudi področje avtomatske klimatske naprave in potrebnih stikal. Voznik se mora le pri desnem stikalu (nastavitev smeri pihanja) malce privaditi njihove lege. Desni del je namreč v mrtvem kotu.


Plastiko, ki je v testnem malčku obarvana s svetleče črno, lahko prilagodite lastnim željam. Vse pohvale pa lahko namenim zgornjemu delu armaturne plošče, ki je okrašena z vzorčki in ti da vtis razkošja. Pri Adamu so resnično uporabili "žlahtne" materiale. Lepo oblikovan je tudi volan in njegove številne funkcije, kjer so namestili tempomat, nastavitev glasnosti radia in stikalo za telefoniranje. Temu bi lahko rekli kar standardne lastnosti multifunkcijskega volana.


Med sedežema in ob zadnjih sedežih so našli prostor še za odlagalno mesto (plastenke in ostala drobnarija). Medtem ko voznik in sovoznik s prostorom nimata težav, lahko kakšno pritožbo slišite iz zadnjega dela. Tam je resnično utesnjeno oziroma je bolj primerno za otroke kot odrasle. Logično, kajne? Ista zgodba je tudi v prtljažniku, kjer je prostora le za kakšno potovalko ali več nahrbtnikov. Odprete pa ga s pritiskom na Oplov znak. Konec koncev je le mestni malček in ne družinska Zafira.


Ob prevzemu Adama me je najprej fascinirala mehkoba volanskega obroča. Kaj takega resnično še nisem doživel. To je le dodaten pokazatelj, da gre za mestni avto in ne za kakšnega razbojnika. Če pa vam to še vedno ni dovolj, obstaja še mestna funckija, kjer je volan še bolj okreten in se Adam še boljše znajde v kritičnih situacijah z malo manevrskega prostora. Pomaga ti tudi pri speljevanju v klanec. Ta funkcija ne koristi le manj spretnim, ampak prav vsem.


Vožnja z Adamom je prijetna, kljub 17 colskim platiščem, ki pri pospeševanju niso ravno v pomoč. Res je, da so precej "luštne" ampak vseeno so s to velikostjo malce pretiravali. Na račun tega se zagotovo malce pozna tudi pri pospeševanju in porabi, ki je pri mestni vožnji znesla dobrih 7 l/100 km, pri kombinirani pa se je spustila na 5,2 l /100 km. Pri takem malčku bi bil litrski turbo motor prava osvežitev in konkurenca ostalim v tem razredu.


Kljub temu, da je bilo v zadnjem času na testu precej malčkov, je bil Adam prijetna osvežitev. Opel je izdelal jekleno mravljico s športnim izgledom. Podobno notranjost bi bilo prijetno videti še v ostalih modelih te znamke.

Avtor: Primož Makuc
Fotografija: Nejc Lampret in Andraž Martinšek
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač







0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More