Tuesday 7 October 2014

Predstavitev Porsche Cayenne

Ob vabilu na predstavitev novega Porsche Cayenne se vsakemu zaiskrijo oči. Z Andražem sva bila najbrž edina, ki se nisva pripeljala s katerokoli generacijo Porscheja. Je pa vsaj iz iste družine (Seat namreč), že to nekaj šteje. Okolica Porschejevega salona je bila prava paša za oči, kjer je bila razstavljena 911-ka, ob njej pa bakle in ugledne stranke. Poskrbeli so seveda tudi za prazne želodčke in suha grla. Vseeno pa do takrat še ni bilo vse popolno. Manjkala je ravno zvezda večera, katero so ob dimni zavesi skozi vrata salona kmalu pospremile čudovite plesalke. Za prvim Cayennom (Turbo) je prispel še šibkejši brat (S), ki je v prtljažniku skrival sladko presenečenje. Jeremy Clarkson, voditelj britanske oddaje Top Gear bi se na račun dimne zavese zagotovo pošalil s sovoditeljem Hammondom. O njihovem zbadanju ste nekateri zagotovo že slišali.



Pogled LED(enih) žarometov skozi meglice je naravnost čaroben. Bili smo priča igri barv, magično. V drugem Cayennu so za povabljene poskrbeli s pravo Porschejevo torto. Sladkor v krvi nam res ne sme pasti, kajne. Sprva smo to novo čudo opazovali kot jastrebi. V oči najprej padejo 21 colska platišča z živo rdečimi zavornimi čeljusti. Prečni prerez pnevmatik znese 295 mm, razmerje višine pnevmatike proti njeni širini pa 35% (295/35 R 21).


Pri zadnjem delu so skrbno oblikovali zaključke izpušne cevi in tako nazorno prikazali ostro izvedbo Turbo modela. V primerjavi z Macanom, ki izraža bolj duhovit pristop do same vožnje, je Cayenne precej bolj resen in poslovno naravnan. Z Andražem naju je presenetila izbira materiala in barve strešnega spojlerja. Odločili so se namreč za 50/50. To pomeni, da je polovica spojlerja v barvi vozila, polovica pa v črni matirani plastiki. Izbira je sicer povsem odvisna od okusa stranke.



Izredno zanimiv je sprednji del, ki zahteva malce več pozornosti. Dnevnim LED žarometom "soj žarometa" definitivno ukrade glavni del svetila, ki je poleg glavne LED diode obdan še z štirimi manjšimi. Pod diodami najdemo izredno tanko črno satovje, ki ga lahko marsikdo spregleda, nad glavno diodo za snop dolgih žarometov pa opazimo plastiko podobno veki. Občudovanja vredna oblika, ki te še bolj poveže z novim modelom Cayenna. Povsem razumljivo je, da v stranskih ogledalih najdemo LED smernike, pod njimi pa še diodo za osvetlitev okolice vozila pri vstopu. V sprednji maski se "skriva" še kamera za zaznavanje okolice pred vozilom, ki s pomočjo različnih asistenčnih sistemov pomaga vozniku med vožnjo.


Kroženja okrog avta je bilo dovolj, zato je bil čas, da pokukamo še v notranjost. Kabina novega Cayenna je preplavljena z različnimi gumbi in funkcijami. Manjka le še gumb za polet in bi se počutili kot v letalu. Tako kot voznik in sovoznik se lahko tudi potniki na zadnjih sedežih razvajajo z dvojno avtomatsko klimatsko napravo, gretjem ter hlajenjem sedežev, za še večji občutek razkošja pa lahko nastavljaš tudi smer gretja ali hlajenja. Opazne so tudi malenkosti, kot je LED osvetlitev prostora pod sedežem ter zadnje sredinsko naslonjalo za roke, v katerem lahko odložiš tudi manjše plastenke. Sprednji del je seveda "nadgradnja" zadnjega, kjer lahko po mili volji nastaviš sedeže s pomočjo elektronike. Zagotovo najdete pravo lego za vaše telo, o tem ni dvoma.


V oči pade ročica avtomatskega menjalnika, ob kateri se nahajajo številni gumbi, od nastavitve profila vožnje, gretja sedežev, nastavitve višine podvozja, do različnih nastavitev glede navigacije, radia in avtomatske klimatske naprave. Presenetila nas je velikost barvnega zaslona, ki je v primerjavi s Cayennom mogoče majhen, sicer pa vseeno zadovolji potrebam. Za piko na i na osrednjem delu usnjene armaturne plošče poskrbi še digitalno-analogna ura.



Kot se za Porsche spodobi, si za vsak element v avtomobilu vzamejo dovolj časa. Tako je tudi z volanom, kjer so spet zanimive podrobnosti. Med multifuncijskimi nastavitvami na volanu je prazen prostor in vse deluje bolj sveže, svobodno. Volanski obroč je ravno dovolj velik, poleg tega pa slovi še po izjemnem materialu in oprijemu. Pri Turbo modelu bi mogoče lahko le malce odrezali spodnji del in ga tako še bolj približali športnikom. Če smo se že približali športnim vodam, se lahko dotaknemo še držala za oprijem, ki se odlično prilegajo med kakšno bolj "divjo" vožnjo. Poleg tega  so lepo oblikovane tudi ročke za odpiranje vrat, za katere sta dovolj že dva prsta. Pri avtih višjega ranga je res vse v podrobnostih.


Zanimiva je tudi funkcija gumba v ogromnem prtljažnem prostoru, ki prikazuje spust zadnjega dela vozila za lažje nakladanje kakšnih večjih oziroma težjih predmetov. Pri tako velikem avtu ti kamera za vzvratno parkiranje prihrani marsikatero preglavico in mogoče tudi ostro besedo.


V letu dni sem imel priložnost testirati starodobno 911-ko in povsem novega Macana. Cayenne bi se k tej zbirki resnično lepo podal. Poleg tega si to čudo zasluži boljše fotografije in mogoče tudi kakšen daljši izlet, česar si naša ekipa resnično želi. Mogoče pa se naše želje uresničijo (dobri možje že  skoraj trkajo na vrata).

Avtor: Primož Makuc








0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More