Friday 13 September 2013

Volkswagen Golf VII GTD


Navdušenje, ko te kontaktira največji pooblaščeni prodajalec in se drži dogovora o testni vožnji, je izjemno. Čas je napočil, da testiram novega dizelskega Golfa GTI ali bolje rečeno GTD. Kljub temu, da imajo na PIA (Porsche Inter Auto d.o.o.) časovno omejene testne vožnje sem iztržil iz testa kar se le da.


Volskwagen je predstavil že sedmo generacijo svoje legende Golfa. Vse do pete generacije je bila notranjost Golfa preveč tipična in dolgočasnih tradicionalnih oblik. Ob rojstvu “šestice” so pri notranjosti ubrali pravo pot, mogoče pa so zato pri zunanjosti “sedmice” malce zaspali ali pa so s sorodniki ubrali preveč skupne linije. Vsekakor navadnega Golfa ne morem postaviti v isti koš kot močnejši in posebni različici GTI in GTD. V slednjih dveh je največja razlika zagotovo v motorju, kjer GTI skriva bencinski motor z močjo 162 kW/220 KM ali 169 kW/230 KM in GTD dizelski motor z močjo 135 kW/184 KM. Ostale razlike pustimo za kasneje.


Testni oziorma službeni Golf GTD ima poleg serijske opreme še za pet tisočakov dodatne opreme. Cena kaj hitro naraste, če imate visoka pričakovanja. Serijska oprema GTD-ja je sestavljena iz varnostnih sistemov kot so ABS, ESP, ASR in BAS. Za dodatno varnost poskrbi sedem zračnih blazin. Pri udobju za ta paket poskrbijo nastavljivi športni sedeži, sredinski naslon za roko, dvopodročna avtomatska klimatska naprava z zadnjimi zračniki, električni pomik vseh stekel, športni multifunkcijski volan, električno nastavljiva in ogrevana zunanja ogledala. Serijska oprema dizelskega GTI-ja zajema še radio z zaslonom občutljivim na dotik (radio Composition Colour), katerega so nadomestili z navigacijo Discover Media in ima vključen multimedijski vmesnik za prostoročno telefoniranje Bluetooth, reži za SD spominsko kartico in navigacijsko karto Evrope.


Testni Golf ima dokupljen tudi parkirni sistem ParkPilot z optičnim prikazom parkirnega prostora, tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje ACC, paket Sport & Sound, ki vključuje rdeče zavorne čeljusti, izbiro voznega profila, večja ALU platišča Nogaro, generator športnega zvoka in trše blažilnike ter paket tehnik, kjer so vključeni biksenonski žarometi  z LED dnevnimi lučmi, zatemnjene zadnje luči z LED tehniko in sistem Keyless Access. Bistvo sistema “kessy” je, da imaš lahko ključ ves čas v žepu ali torbici, avto pa se ti avtomatsko odklene/zaklene in vžge s pritiskom na gumb. Praktično, kajne?


Zunanjost GTD-ja se le za malenkost razlikuje od najmočnejšega brata GTI-ja. Na sprednjem delu GTI-ja krasi rdeča črta, medtem ko pri GTD-ju najdemo srebrno/sivo. Zadnji del Golfa je pri najmočnejši različici (GTI) precej bolj drzen in zanimiv, medtem ko so pri GTD-ju bolj zadržani z dvojnim zaključkom izpušne cevi na levi strani. Glede platišč je vse odvisno od okusa kupca. Če se odločiš za GTI-ja, potem je greh, če ne izbereš tradicionalnih GTI platišč, za GTD-ja pa je skoraj vseeno. Zunanje linije pri Golfu niso nek napredek od prejšnje šestice. Vse znamke se zatekajo k ostrim linijam, kar je pri sedmi generaciji legende najbolj vidno na zadnjih lučeh. Pri sprednjih ni večje razlike, razen pri drugačni liniji LED dnevnih luči.


Notranjost se od GTI-ja razlikuje le po šivih na volanu in sedežih, kjer ima GTI pridih rdeče, GTD pa sivkasto. Testni Golf je imel mnogo dodatne opreme in zato tudi mnogo gumbov z raznimi funkcijami. Ob DSG menjalniku so stikala za izklop ESP-ja in funkcije Start&Stop, stikalo za izbiro načina vožnje (Normal, Comfort, Sport, Eco, Indivdual) in za vklop ali izklop parkirnih senzorjev.


Nad menjalnikom se nahaja dvopodročna avtomatska klimatska naprava in navigacijska naprava. Druga zgodba je multifunkcijski volan, kjer je zbranih že skoraj preveč funkcij (od tempomata z uravnavanjem razdalje do telefonske bližnjice. Spremenili so tudi lego stikal za odpiranje stekel na voznikovih vratih in dostop do njih je elegantnejši. Pri daljših vožnjah za udobje poskrbi nastavljiv sredinski naslon za roko, ki ga najdemo tudi na zadnji klopi. Za večjo zbranost med vožnjo je na voljo večnamenski ekran, ki se nahaja med števcema hitrosti in obratov. Upravljanje z njim je enostavno in hitro.


Voznika pogled na DSG menjalnik spravi takoj v dobro voljo. Prvič me je sicer navdušil že pri Ibizi Cupri, nato se je samo še stopnjevalo do Fabie RS. Pred DSG izkušnjo nisem nikoli govoril v prid avtomatskemu menjalniku, češ da ni užitka v vožnji. Ravno to pa predstavlja vožnja z novim GTD-jem. Zahvala za dobro lego na cestišču lahko pripišem športnemu podvozju in tršim blažilnikom. Športni generator zvoka ti da občutek kot da se voziš s "čoperjem", za pravo mero adrenalina pa poskrbi 184 KM, ki te do 100 km/h požene v 7,5s. Kljub (pre)majhnemu številu prevoženih kilometrov je povprečna poraba znašala 6l. To bi z daljšo testno vožnjo brez problema znižal še za kakšen liter. Delovanje avtomatskega menjalnika je izjemno, prav tak je tudi občutek pri menjavi z “uhlji”. Želja v prihodnje je vožnja podobnega avtomobila v Zali, kjer športni avto pokaže svoje prave barve.


Izjemna izkušnja z izjemnim avtom. Je izjemna tudi cena? Kot primerjavo lahko ponudim novega Seat Leona FR z identičnim motorjem. Cena Leona FR z vso dodatno opremo je enaka ceni osnovega Golfa GTD brez kakršnekoli dodatne opreme. Res pa je, da VW počasneje izgublja na vrednosti avtomobila na tržišču.

Fotografija: Damjan Makuc
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc


0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More