Tuesday 29 October 2013

Porsche 911 Carrera

Ko sem začel s pisanjem bloga, si nisem mislil, da bom kdaj vozil Ferrarija, kaj šele Porschejevega starodobnika. Vožnja Porscheja 911 Carrera je bila najbolj napeta izkušnja do zdaj. Mlajše generacije smo se preveč razvadile na sodobne avtomobile, ki imajo servo volan in drugo elektroniko, ki ti pomaga pri sami vožnji. Starodobniki ti pokažeje tiste prvinske občutke vožnje, na katero so bili navajeni naši starši in stari starši.


Ko je iz tovarne zapeljal ta rdečko se je pisalo leto 1984. V tem letu je Porsche predstavil Carrero 3.2 oziorma 911 Carrera. Številka 3.2 stoji za prostornino motorja, kjer razvije 230KM. Porsche se je v tistem času prilagodil Ameriki, saj je polovica Porschejev odšla prav tja. Ker so imeli v ZDA stroge standarde glede trkov pri majhni hitrosti, so morali biti sprednji odbijači odporni na poškodbe pri trku s hitrostjo 5 mph (8 km/h) in zadnji pri hitrosti 2 mph. Odbijači so bili narejeni iz aluminija, kjer je vidna povezava s harmoniko, ki absorbira trk. Ta standard so potem uporabili tudi na evropskih modelih. Američani pa so bili zaradi predpisov o emisijah prikrajšani za model Turbo s prostornino 3.3. Prav zaradi tega je bil Turbo look (izgled) izjemno zaželjen med Američani, kjer je bil zadnji del 911 širši.


Pri “testnem” Porscheju vidimo tudi zadnji usmerjevalnik zraka, ki je imel pri pravi izvedbi 911 Carrere Turbo večjo vlogo kot pri tem. Brez tega zgleda Porsche precej bolj pust in umirjen. Ste se kdaj vprašali od kje ime Carrera? Carrera Panamericana je športni dogodek v Mehiki, po domače dirka, na kateri je Porsche zmagal petkrat zaporedoma in tako so določene modele poimenovali Carrera.


Nekateri pravijo, da je Porsche le sploščen Volkswagnov hrošč. Težko se strinjam s tem, ker je Porsche pomemben del zgodovine. Že res, da so žarometi podobni Beetlovim pa vendar Porsche 911 izraža nekaj kar Beetle ne bo nikoli imel. Hrošč je popolnoma zdolgočasen, medtem ko je Porsche pravo nasprotje. Izraža športnost, dinamičnost in zagotavlja adrenalinske občutke. Porsche 911 je avto, ki je najdlje obdržal enako obliko in hvala, da je temu tako.


Mogoče me je bolj kot zunanjost fascinirala notranjost. V starodobniku najdeš vse, kar v takšnem avtomobilu potrebuješ. Gumb za vklop/izklop luči je nekaj posebnega in enostavnega. Meglenke so za ta model serijska oprema, isto velja za električen pomik stekel (ja že v tistem času so poznali tako “tehnologijo”).  Nekaj težav mi je povzročal le menjalnik, ki sem ga proti koncu vožnje že osvojil. Kdor pa se spozna na Porscheje bo opazil, da ima vgrajen volan podjetja MOMO.


Ko sem se zjutraj zbudil, sem že odšteval ure, minute, sekunde do prvega snidenja s Porschejem. Ves čas sem premleval kakšen je občutek, ko ti v avtomobilu ne pomaga nobena elektronika in servo volan.  No pa smo tam, še nastavitev sedeža in pognal sem 6 cilinderski boxer motor, ki je najprej zarohnel, nato pa umirjeno drdral. Prva naloga je bila vzvratna vožnja in premikanje presneto trdega volana. Tudi sklopka ni bila ravno prijazna. Vse to pa se izniči, ko pride do optimalne hitrosti in te čaka samo še užitek. Vseeno pazljiva vožnja ni bila odveč, saj sem prvič vozil nekaj tako posebnega. Velik navor pride do izraza že v ovinkih za 180 stopinj, kjer mu tretja prestava ni tuja. Vsako pospeševanje je naravnost vrhunsko in dih jemajoč zvok motorja, ki se nahaja dobesedno za hrbtom. Kako ti gredo kocine pokonci šele pri Porsche 911 Carreri Turbo? Pogon na zadnji par koles (ki so občutno šišra od prednjih), je lahko na mokri podlagi nevarnost ali pa užitek. Odvisno od mentalitete voznika. Potem pa je tu še poraba, ki si jo lahko Porsche šteje v čast. Giblje se med 8 in 11 l/100km. Pohvalno kajne? Tehnika izpred 30 let, ki se lahko še danes kosa z nekaterimi znamkami.


Najbrž boste rekli da sem kot dolgočasna lajna, ko bom rekel, da je avto naravnost fantastičen, ampak to je gola resnica. Starodobni Porsche je avto, ki izraža veselje do vožnje. Najbrž ni primeren za mestne ulice, je pa toliko večji užitek, ko greš na daljši izlet v sončnem vremenu in veš, da se voziš z delčkom mozaika zgodovine. Porsche ne sme ostati pozabljen.

Avtor: Primož Makuc
Več fotografij na Facebook stran Cestni dirkač.
Fotografija: Damjan Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More