Monday 7 April 2014

Porsche Macan Turbo

Od študentske izmenjave najbrž nikoli ne pričakuješ, da se bo ponudila priložnost za vožnjo novega člana družine Porsche. To je težko izvedljivo že v Sloveniji, kaj šele v tujini. Nekaj dni pred uradno predstavitvijo Porsche Macana so v Portu (Aliados) snemali promocijski video. Sprva malce sramežljiv, nato pa se je pogovor o Porscheju kar lepo razvil. Portugalski prodajalci so bili izjemno prijazni in nam dovolili fotografiranje zunanjosti in notranjosti. Nato pa so nam namignili, naj počakamo še 10 minut za ostalih 7 Macanov. Zaradi tega smo začasno odložili ogled mesta.
Takrat je vse ostalo le pri fotografiranju, ob koncu dneva pa se nam je porodila želja za testno vožnjo novega Macana.




V petek smo zato obiskali Porschejev salon in se zmenili za testno vožnjo. Precej enostavno ja. Napetost je naraščala in tako smo odštevali dneve, ure, minute do naslednjega srečanja z Macanom. Še vedno nam ni bilo jasno, da bomo vozili popolnoma novega Porscheja. Take priložnosti nimajo ravno vsi. Zaposleni pri Porsche centru so bili izjemno prijazni in so nam tako omogočili vožnje že pred dogovorjeno uro.


No ja, dovolj nakladanja o postopku. Najbrž čakate na izkušnje, vtise in fotografije. Vozili smo dva različna Macana in sicer Turbo ter S različico. Mitja se je moral zadovoljiti s "šibkejšo" različico Macana (3.0 litrski motor s 340 KM), Ana Trček (dirkaške korenine in temu primerna vožnja) pa se je pognala z najmočnejšim Turbom, ki s 3.6 litrskim motorjem zmore okroglih 400 KM. Mislim, da ni potrebno omeniti za katerega sem se odločil jaz.


Že vžig motorja je lahko pravo doživetje, ko ti lepo zabrni v hitrem tonu nato pa se le malce umiri. Čas je bil, da ponovno obudimo izkušnje z avtomatskim menjalnikom, ki ima nekakšno povezavo z možgani. Misli se avtomatsko pretvorijo v odziv tega Macana. Res je neverjetno, ko od avta dobiš točno to kar pričakuješ (včasih še več). Sprva malce bolj umirjena mestna vožnja, nato pa novi Porsche precej ponori, če mu le dovoliš. Pred polnim stiskom pedalke za plin ima še manjšo vmesno stopnjo, ki ti zada pošteno brco. Dejansko gre po principu: "Si pripravljen, na to kar pride?" Zasliši se močan zvok motorja in potisk na udobne usnjene sedeže. Ko malce popustiš plin lepo "zagrgra" kot Jaguar F-Type, vendar ne v taki razsežnosti.


To je spet eden tistih avtomobilov kjer ti vožnja po omejitvah včasih predstavlja problem. V normalnem načinu vožnje je motor precej tih in te lahko hitro prevara glede dejanske hitrosti. Seveda ima tudi Macan različne vozne profile, kjer je športni (vedno) najbolj privlačen. Spremenijo se vozne lastnosti in potovanje v drugo dimenzijo se lahko prične. Kljub temu, da je bil avto poln, ti 400 nemških žrebcev nudi zabavo, katero bi privoščil vsakemu Porsche navdušencu.


Ob merilniku hitrosti ima tudi multifunkcijski zaslon, ki ti lahko prikaže porazdelitev navora na vsa štiri kolesa in ostale priročne zadeve kot so omejitev, poraba in ostalo. Avtomobila seveda nisem uspel raziskati do podrobnosti ker sta bila želja po vožnji in užitek na prvem mestu. Besed pri opremi res ne bi izgubljal, ker ima dejansko vse, kar si srce poželi. Vse je lepo lično razporejeno in dostopno brez kakšnih problemov. Panoramska streha doda še dodaten čar tej povišani 911ki. Med vožnjo je povsem nesmiselna uporaba radia, kar je potrdil tudi naš spremljevalec (zvok motorja je res čudovit). Štirikolesni pogon je izjemen, kakršen je tudi oprijem. Ravno zaradi tega si lahko privoščiš razne vragolije tudi na bolj ovinkasti cesti.


Vsekakor Macana spoznaš šele po par tisočih kilometrih, kar sicer velja za vsako vozilo. Le tako lahko veš, kje je tista meja do katere ga lahko ženeš in se še vedno počutiš varno. Poraba se je gibala okrog 20 litrov, kar je za polovico manj kot jo je imel portugalski prodajalec pri vožnji iz Lizbone do Porta.


Vzdušje v Macanu je bilo sproščeno in polno smeha. Odlična družba + vrhunski avto + prijazno osebje = popoln dan. Resnično upam, da se bom lahko še kdaj zapeljal s tem izjemnim Porschejem (za kakšen dan ali dva). Video pa je zaenkrat še bolj interne narave.

Avtor: Primož Makuc
Za fotografije se opravičujem, ker so le plod pametnega telefona.

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More