Wednesday, 2 January 2013

Tesla Roadster


Čez poletje sem imel enkratno priložnost voziti enega izmed najhitrejših električnih avtomobilov. To je eden redkih trenutkov, ob katerem ni potrebno pretiranega razmišljanja. Za ta dogodek se imam zahvaliti bratu in podjetju Cargo-Partner.

Temu bi težko rekel testna vožnja, saj sem za volanom sedel le nekaj minut, pa vendar. Vožnja je potekala na poligonu AMZSja na Vranskem, pod budnim očesom Braneta Küzmiča.

Že od nekdaj sem zagovornik bencinskih hlapov. Električna vozila me niso nikoli privlačila. Že sama zgodovina “uči”, da so temelj avtomobilske industrije tekoča goriva. Težko je opisati počutje ob rohnenju motorja in zvoku izpušnega sistema, vse od serijskih do tistih po naročilu. Teslino ogrodje je sicer ogrodje Lotusa Elise, a ga zaradi tega ne naredi nič kaj posebno, vsaj ne v oblikovnem smislu. Streha avtomobila mi res pride do popka, vendar menim, da bi si lahko privoščili bolj drzne linije. Ravno pri posvojitvi Lotusa so naredili napako, ker bi si lahko ravno zaradi svoje posebnosti privoščili svoj model. Tesla Roadster definitivno ni primerna za starejšo populacijo, ker bi si ob vstopu in izstopu lahko poškodovali kolke. Za vstop v avto moraš biti že malce gimnastičarja, vendar se trud izplača. Notranjost kabine je precej pusta, a školjkasti sedeži precej izboljšajo razpoloženje. Tesla ima avtomatski menjalnik, kar lahko vožnjo precej zdolgočasi, še posebej na dolge relacije, pač kolikor daleč pridete z baterijami, ki naj bi uradno zadostovale za 400km. Če ste nedeljski voznik, s tem ne boste imeli težav. Za polnjenje boste potrebovali od 4 do 6 ur.



Tesla Roadster pod pokrovom skriva 288 električno gnanih konjev, ki se v 3,7s spustijo v dir in dosežejo 100km/h. Tako je, Tesla potrebuje le 3,7s do 100km/h. Porsche 911 Carrera S s 400KM potrebuje do iste hitrosti 4,5s. To pa je od Tesle tudi vse, kar lahko ponudi. Prtljažnik ponuja prostora le za tri manjše nahrbtnike, torej ne ponuja funkcionalnosti.
Zabava se prične s priskom na gumb za vklop motorja. Sprva se vprašaš, če mi je že “crknil”, ker je vse popolnoma neslišno. Ko pa avto poženeš do 100km/h in več, pa je občutek in zvok reaktivnega letala neverjeten, vse do prvega ovinka, ko moraš vse moči preusmeriti v volan. Tesla ima namreč zelo neposreden volan, ki ti hitro izbriše nasmešek iz obraza. Ne predstavljam si vožnje po naših krajih.


Tesla je izredno draga eko igračka, ki ti s 100.000€ izprazni še tako debelo denarnico. Bi v sedmih letih vožnje s Teslo privarčevali pri gorivu za novo baterijo, ki stane 30.000€? Je vredna truda in kletvic v urbanih naseljih, kjer je vrtenje volana ključen dejavnik?


Avtor: Primož Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More