Čez
poletje sem imel enkratno priložnost voziti enega izmed najhitrejših
električnih avtomobilov. To je eden redkih trenutkov, ob katerem ni potrebno
pretiranega razmišljanja. Za ta dogodek se imam zahvaliti bratu in podjetju
Cargo-Partner.
Temu
bi težko rekel testna vožnja, saj sem za volanom sedel le nekaj minut, pa
vendar. Vožnja je potekala na poligonu AMZSja na Vranskem, pod budnim očesom
Braneta Küzmiča.
Že
od nekdaj sem zagovornik bencinskih hlapov. Električna vozila me niso nikoli
privlačila. Že sama zgodovina “uči”, da so temelj avtomobilske industrije tekoča
goriva. Težko je opisati počutje ob rohnenju motorja in zvoku izpušnega
sistema, vse od serijskih do tistih po naročilu. Teslino ogrodje je sicer
ogrodje Lotusa Elise, a ga zaradi tega ne naredi nič kaj posebno, vsaj ne v oblikovnem
smislu. Streha avtomobila mi res pride do popka, vendar menim, da bi si lahko
privoščili bolj drzne linije. Ravno pri posvojitvi Lotusa so naredili napako,
ker bi si lahko ravno zaradi svoje posebnosti privoščili svoj model. Tesla
Roadster definitivno ni primerna za starejšo populacijo, ker bi si ob vstopu in
izstopu lahko poškodovali kolke. Za vstop v avto moraš biti že malce
gimnastičarja, vendar se trud izplača. Notranjost kabine je precej pusta, a
školjkasti sedeži precej izboljšajo razpoloženje. Tesla ima avtomatski
menjalnik, kar lahko vožnjo precej zdolgočasi, še posebej na dolge relacije,
pač kolikor daleč pridete z baterijami, ki naj bi uradno zadostovale za 400km.
Če ste nedeljski voznik, s tem ne boste imeli težav. Za polnjenje boste
potrebovali od 4 do 6 ur.
Tesla
Roadster pod pokrovom skriva 288 električno gnanih konjev, ki se v 3,7s
spustijo v dir in dosežejo 100km/h. Tako je, Tesla potrebuje le 3,7s do
100km/h. Porsche 911 Carrera S s 400KM potrebuje do iste hitrosti 4,5s. To pa
je od Tesle tudi vse, kar lahko ponudi. Prtljažnik ponuja prostora le za tri
manjše nahrbtnike, torej ne ponuja funkcionalnosti.
Zabava
se prične s priskom na gumb za vklop motorja. Sprva se vprašaš, če mi je že
“crknil”, ker je vse popolnoma neslišno. Ko pa avto poženeš do 100km/h in več,
pa je občutek in zvok reaktivnega letala neverjeten, vse do prvega ovinka, ko
moraš vse moči preusmeriti v volan. Tesla ima namreč zelo neposreden volan, ki
ti hitro izbriše nasmešek iz obraza. Ne predstavljam si vožnje po naših krajih.
Tesla je izredno draga eko igračka, ki ti s 100.000€
izprazni še tako debelo denarnico. Bi v sedmih letih vožnje s Teslo
privarčevali pri gorivu za novo baterijo, ki stane 30.000€? Je vredna truda in
kletvic v urbanih naseljih, kjer je vrtenje volana ključen dejavnik?
Avtor: Primož Makuc
0 comments:
Post a Comment