Thursday, 21 February 2013

Chevrolet Camaro


Bolj star bolj nor? V tem primeru bi šlo za obratno situacijo. Ameriški bodybuilder ni star, definitivno pa je nor. Črke na registrski tablici so zadeli v polno, pri številkah pa je prišlo do manjše napake. Vse pa je čisto naključje. Chevrolet Camaro je izjemno priljubljen tudi v filmski industriji. Mnogi ga prepoznate predvsem iz Transformerjev pod vzdevkom Bumblebee in TV serije Hawaii Five 0.  Za vožnjo pravega mišičnjaka se imam zahvaliti klubu Burya.



Camaro s 6.2l V8 motorjem proizvede 434KM in največji navor 569Nm. Testni Chevrolet je imel 6-stopenjski ročni menjalnik, možen pa je tudi v avtomatski izvedbi, pri kateri izgubi 28 konjev. Priznati moram, da nisem bil nič kaj navdušen nad menjalnikom, ki je precej trd in ne omogoča hitrega prestavljanja. Prav tako se lahko menjalniku pridruži še trda sklopka. Notranjost je tipično ameriška, brez posebnih materialov, le plastika. Vse to me ni niti malo motilo, ker je avto prvinsko namenjen uživanju in ne daljšim luksuznim vožnjam. Avto je opremljen s sistemi ABS, BAS, ESP, ASP, poleg tega pa ima še xenon žaromete, zadnje LED luči, parkirne senzorje in prikazovalnik hitrosti na vetrobranskem steklu. Med vso to opremo sem najbolj hvaležen head-up displayu in parkirnim senzorjem, saj ob takih mišicah težko vidiš, kaj te čaka na riti avtomobila. Head-up display ti omogoča tudi bolj skoncentrirano vožnjo in manj pogledovanja v merilnike hitrosti na armaturni plošči. Pohvala gre tudi prtljažniku, ki je za ta tip vozila precej prostoren. Ravno na račun prtljažnika pa trpijo zadnji potniki. Če se že odločite odpeljati prijateljice in prijatelje na nepozabno vožnjo, to storite posamezno. Potniki za zadnjih sedežih ne trpijo samo zaradi prtljažnika, ampak tudi zaradi prednjih sedežev, ki so pomaknjeni precej nazaj. Imaš občutek, kot bi sedel na zadnjih gumah. Usnjeni sedeži so povsem elektronsko nastavljivi, kar ti omogoča nastavitev ledvenega predela, naklona in pomik sedeža naprej in nazaj. Pogled na cesto ti malce ovirata nerodna A stebrička. Problem zaradi A stebrička se pojavi predvsem na ovinkasti cesti. Poleg tega marsikoga moti tudi pokrov motorja, kjer se precej dobro vidi grba, meni pa je to vlilo še večje veselje.

Tipično pri Američanih je rohneč zvok motorja, saj želijo pokazati svoje vozilo. Že ob pogonu V8 motorja mi je začelo srce močno nabijati. Potrebna je bila še nastavitev sedežev, ogledal in gremo. Kako sploh lahko umirjeno voziš avto vreden več kot 50000€ s 434KM? Zelo težko. Da se dodobra navadiš na avto, potrebuješ več kot  teden dni. Vseeno pa mi te misli niso prepečile nepozabne vožnje. Pospeševanje za skoraj 2 tonski avto je naravnost fantastično. Poleg pospeškov je tu še zvok motorja. Seveda ni šlo brez spuščenih stekel skozi šentviški predor. Počutil sem se kot otrok, ko dobi igračo. Avto zaživi šele nad 3500 obratov, zato je bila tretja prestava najbolj uporabljena na avtocesti. O hitrosti raje ne bi govoril. Vsekakor pa sem se večkrat zbal za kakšnega belega kangooja ali roomsterja. Poraba je presegala 20l/100km, kar pa ni nič nenavadnega. Zavorne ploščice so pri Camaru zagotovo potrošni material, saj so bile po dveh tednih potrebne že ponovne menjave, kar se je čutilo na volanskem obroču (tresenje).  Kako pa je z varnostno elektroniko? Chevrolet Camaro postane ob izklopu ESP popolnoma nepredvidljiv. 434 konjev se spremeni v divje konje, nad katerimi nimaš nadzora. Že na minimalno mokrem cestišču ti lahko odnese zadek avtomobila. Če si tega želite, je to pravi avto za vas. Vseeno imejte v mislih, da znaša cestnina 500€, potem pa je tu še cena bencina, zavarovanje in registracija ter “potrošni material”.

Avto je čudovite oblike, ki pritegne še najmanjšega avtomobilskega navdušenca. Preprosto se pogledu nanj ne moreš izogniti. Želim si še mnogo takih izkušenj. Nič ne bi imel proti, če bi ga lahko vozil vsaj kakšen teden v poletnih dneh, vsekakor pa v naši garaži ni prostora zanj. Stroški za nakup in vzdrževanje so enostavno previsoki.

Avtor: Primož Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More