Če se že udeležim Cupra dneva, potem je nujno voziti nekaj z
napisom Cupra. Končno! Že od nekdaj imam željo voziti najmočnejšega izmed
Seatov, kar bo očitno moralo še malce počakati. Vseeno pa sem vozil najmočnejšo
serijsko Ibizo. Poleg tega, da je bila Cupra, je imela še oznako Bocanegra, kar
ji doda priokus pikantnosti.
Ibizo Cupro sicer poganja manjši mlinček s prostornino
1390ccm, ki proizvede zavidljivih 180KM. Včasih bi se ob dejstvu, da ima avto
1.4 motor smejali, v današnjem času pa temu ni več tako. Prav tako so precej
bolje prilagojeni tudi zavarovalni razredi avtomobilov. Zdaj s 132kW
avtomobilom ne padeš več v najdražji razred, ker se razredi po 130kW večajo za
20kW, kasneje pa tudi po 50.
Ibiza je bila opremljena z najboljšo opremo, kar se za Cupro
seveda spodobi. Cupra te generacije je možna le z DSG menjalnikom, ki je elektronsko vodena dvojna sklopka klasičnega ročnega menjalnika, kateri je popolnoma ali polovično
avtomatiziran in je brez klasičnega pedala za sklopko. Pri nekaterih je to
vzbudilo odpor do Cupre, meni pa se ni zdel napačen. Seveda je občutek pri
ročnem menjalniku boljši, vseeno pa ne smemo biti preveč zbirčni. Prednosti DSG
menjalnika so manjša poraba goriva, krajši čas prestavljanja in gladko
prestavljanje. Prav tako so kolesa med prestavljanjem manj časa brez pogona.
Pri vsaki stvari se najdejo tudi slabosti, kot so malenkostno manjša
izkoriščenost moči motorja, dražje olje za menjalnik, draga izdelava menjalnika
in konec koncev tudi teža DSG menjalnika, ki je večja od klasičnega menjalnika,
za slabih 30kg.
Sedeži Cupre
nimajo ravno vrhunskega oprijema, vsaj ne v primerjavi z Leonom Cupra R. Vsekakor
je za manjšega Seata to dovolj. Vsi pa se lahko strinjamo, da imajo sedeži
čudovit vzorec. Počasi lahko preidemo na armaturno ploščo, ki je na žalost
precej pusta in plastična, kar ni nič kaj novega. Prejšna Ibiza je bila s tega
vidika precej boljša v razporejenosti instrumentov. Prav tako pogrešam pravi
multifunkcijski volan. Ne prenesem kvazi multifunkcijskega volana, ki ima tipke
za upravljanje avtoradia ob oz. pod volanom. Takšna dodatna ročica je povsem v
napoto pri ovinkastih cestah, kjer večkrat nehote pritisneš obvolanske
funkcije.
Zunanjost
Bocanegre je izredno drzna, vse od črnih ust do trapezoidnega zaključka izpušne
cevi na sredini odbijača. Na straneh se razprostira linija puščice, ki je
postala značilni znak vedno bolj drzne španske znamke. Poleg črnih ust ima še črna
stranska ogledala. Za piko na i pa bi poskrbela črna platišča, ki jih testna
Ibiza na žalost ni imela.
Seveda pa barva
platišč ne vpliva na vožnjo, v kateri uživaš tako v naselju kot tudi izven.
Kakšna je vožnja športne različice Ibize z DSG menjalnikom? Brez pripomb.
Seveda lahko pustiš, da se sam odloča za menjavanje prestav, lahko pa primeš
vajeti v svoje roke in narekuješ tempo Bocanegri. Sicer je to športnica, ki
lahko od sebe da prav prijeten zvok, katerega se najlepše sliši v kakšnem
podhodu ali tunelu (preizkušeno). Po določenem času pa se ponovno vklopi
avtomatsko delovanje menjalnika. Če smo že v svetu pametnih telefonov, lahko
rečemo, da obstajajo tudi pametni menjalniki. Kombinirana poraba se giblje
okrog 8l/100km. Porabo lahko brez problema znižate pod 8l, čeprav potem ne vem
zakaj imate Cupro?
Bocanegra je prava paša za oči. Zasluži si veliko več kot
vožnjo do trgovine in nazaj. Vajena je športnosti, zato je potrebno to izkoristiti,
pa čeprav jo boste zavoljo tega malce večkrat parkirali na črpalki. Tolažite se
s tem, da obstajajo še bolj žejni avtomobili. Letos pa pride že nova Ibiza
Cupra.
Avtor: Primož Makuc
Avtor: Primož Makuc
0 comments:
Post a Comment