Wednesday, 13 February 2013

Seat Ibiza Bocanegra


Če se že udeležim Cupra dneva, potem je nujno voziti nekaj z napisom Cupra. Končno! Že od nekdaj imam željo voziti najmočnejšega izmed Seatov, kar bo očitno moralo še malce počakati. Vseeno pa sem vozil najmočnejšo serijsko Ibizo. Poleg tega, da je bila Cupra, je imela še oznako Bocanegra, kar ji doda priokus pikantnosti.

Ibizo Cupro sicer poganja manjši mlinček s prostornino 1390ccm, ki proizvede zavidljivih 180KM. Včasih bi se ob dejstvu, da ima avto 1.4 motor smejali, v današnjem času pa temu ni več tako. Prav tako so precej bolje prilagojeni tudi zavarovalni razredi avtomobilov. Zdaj s 132kW avtomobilom ne padeš več v najdražji razred, ker se razredi po 130kW večajo za 20kW, kasneje pa tudi po 50.



Ibiza je bila opremljena z najboljšo opremo, kar se za Cupro seveda spodobi. Cupra te generacije je možna le z DSG menjalnikom, ki je elektronsko vodena dvojna sklopka klasičnega ročnega menjalnika, kateri je popolnoma ali polovično avtomatiziran in je brez klasičnega pedala za sklopko. Pri nekaterih je to vzbudilo odpor do Cupre, meni pa se ni zdel napačen. Seveda je občutek pri ročnem menjalniku boljši, vseeno pa ne smemo biti preveč zbirčni. Prednosti DSG menjalnika so manjša poraba goriva, krajši čas prestavljanja in gladko prestavljanje. Prav tako so kolesa med prestavljanjem manj časa brez pogona. Pri vsaki stvari se najdejo tudi slabosti, kot so malenkostno manjša izkoriščenost moči motorja, dražje olje za menjalnik, draga izdelava menjalnika in konec koncev tudi teža DSG menjalnika, ki je večja od klasičnega menjalnika, za slabih 30kg.
Sedeži Cupre nimajo ravno vrhunskega oprijema, vsaj ne v primerjavi z Leonom Cupra R. Vsekakor je za manjšega Seata to dovolj. Vsi pa se lahko strinjamo, da imajo sedeži čudovit vzorec. Počasi lahko preidemo na armaturno ploščo, ki je na žalost precej pusta in plastična, kar ni nič kaj novega. Prejšna Ibiza je bila s tega vidika precej boljša v razporejenosti instrumentov. Prav tako pogrešam pravi multifunkcijski volan. Ne prenesem kvazi multifunkcijskega volana, ki ima tipke za upravljanje avtoradia ob oz. pod volanom. Takšna dodatna ročica je povsem v napoto pri ovinkastih cestah, kjer večkrat nehote pritisneš obvolanske funkcije.
Zunanjost Bocanegre je izredno drzna, vse od črnih ust do trapezoidnega zaključka izpušne cevi na sredini odbijača. Na straneh se razprostira linija puščice, ki je postala značilni znak vedno bolj drzne španske znamke. Poleg črnih ust ima še črna stranska ogledala. Za piko na i pa bi poskrbela črna platišča, ki jih testna Ibiza na žalost ni imela.

Seveda pa barva platišč ne vpliva na vožnjo, v kateri uživaš tako v naselju kot tudi izven. Kakšna je vožnja športne različice Ibize z DSG menjalnikom? Brez pripomb. Seveda lahko pustiš, da se sam odloča za menjavanje prestav, lahko pa primeš vajeti v svoje roke in narekuješ tempo Bocanegri. Sicer je to športnica, ki lahko od sebe da prav prijeten zvok, katerega se najlepše sliši v kakšnem podhodu ali tunelu (preizkušeno). Po določenem času pa se ponovno vklopi avtomatsko delovanje menjalnika. Če smo že v svetu pametnih telefonov, lahko rečemo, da obstajajo tudi pametni menjalniki. Kombinirana poraba se giblje okrog 8l/100km. Porabo lahko brez problema znižate pod 8l, čeprav potem ne vem zakaj imate Cupro?

Bocanegra je prava paša za oči. Zasluži si veliko več kot vožnjo do trgovine in nazaj. Vajena je športnosti, zato je potrebno to izkoristiti, pa čeprav jo boste zavoljo tega malce večkrat parkirali na črpalki. Tolažite se s tem, da obstajajo še bolj žejni avtomobili. Letos pa pride že nova Ibiza Cupra.

Avtor: Primož Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More