Thursday 29 August 2013

BMW Serija 1


Užitek je BMW? Po dolgem času se je na testni vožnji znašel BMW, tokrat najmanjši iz te družine. Govorim o novi Seriji 1, katero so mi zaupali na ljubljanskem BMW A Cosmos. Sprva se zdi cena občutno previsoka, kasneje pa odkriješ prave skrivnosti te prestižne znamke.


Srce BMW “enke” je zagotovo dizelski motor s prostornino dveh litrov, ki razvije moč 85 kW (116 konjskih moči) in je kos vsakemu izzivu. To je ravno pravšnja moč za dizelski motor. Testno vozilo ima paket opreme Sport Line, značilnosti katerega so elementi zunanjosti v črni barvi visokega sijaja. Največja vizualna sprememba in pika na i so zagotovo 17” aluminijasta platišča Star-spoke, ki mu pustijo prav poseben pečat.

Grad Gewerkenegg - grajsko dvorišče
Enkin paket opreme obsega senzor za dež, bi-xenonske žaromete, meglenke, nastavljive športne sedeže z gretjem, dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo, električni pomik stekel, električno nastavljiva zunanja ogledala, multifunkcijski športni volan oblečen v usnje, tempomat, predpripravo za mobilni telefon, multifunkcijski radio sistem z USB priključkom in nadzor razdalje pri parkiranju (PDC), ki ti z zvočnim signalom in vizualnim opozorilnikom olajša parkiranje in manevriranje na omejenem območju. Poleg Sport Line paketa je imela tudi delno M notranjost, kot sta M usnjen multifunkcijski volan in 6-stopenjska prestavna ročica z logotipom M.

Grad Gewerkenegg - grajsko dvorišče
Pri ostalih testnih vožnjah mi je bilo težko opisati notranjost vozila z eno besedo. Pri “enki” teh težav nimam in lahko trdim, da gre za perfekcijo, kljub temu, da je izredno podobna večjim serijam. Vsi “gadgeti” imajo odlično razporejenost in so skrbno nameščeni na določena mesta. Začnem lahko z banalnimi stvarmi, kot je USB priključek, za katerega so našli mesto v pomičnem sredinskem naslonu za roke. Krmilni gumb za upravljanje z multifunckcijsko napravo je na desni strani ročne zavore, zraven šeststopenjskega ročnega menjalnika pa je stikalo za vklop/izklop grafičnega prikaza senzorjev in stikalo za doživetje vožnje. Več o slednjem malce kasneje. Na glavni sredinski konzoli najdemo dvopodročno avtomatsko klimo, nad njo radio in visokoločljivi prostostoječi monitor z ravnim zaslonom, katerega se na žalost ne da skriti v armaturno ploščo. Na multifunkcijskem volanu so našli mesta za tempomat, bližnjico do telefona in nastavljanje glasnosti radia. Za še večje udobje voznika in sovoznika poskrbita športna sedeža, kjer lahko nastaviš dolžino, višino, nagib naslona sedeža in opore za stegna. Tudi potniki na zadnjih sedežih niso prikrajšani, kjer za svež zrak poskrbijo zračniki za zadnje sedeže z mikrofiltorm. Bistvo znamke BMW so podrobnosti, ki ga naredijo posebnega in vrednega nekaj več. Med to lahko štejem tudi LED osvetlitev odlagalnega mesta pri menjalniku, prostora pri nogah, osvetlitev zunanjih kljuk in spodnjega dela vrat (uporabno predvsem v deževnih dneh).


Zunanjost nove Serije 1 je agresivnejša in lepša od starejše različice. Nos enke zagotovo pride do večjega izraza z bi-xenonskimi žarometi in LED kombinacijo. Glavna razlika med xenonskimi in bi-xenonskimi žarometi je ta, da so slednje cenejše in manj kvarljive. Bi-xenonski žarometi uporabljajo le 1 par žarnic, medtem ko xenonski 2 para žarnic. Ravno zaradi večjega števila žarnic je tudi večja možnost okvare celotnega sistema. Pri testni Seriji 1 je snop žarometov prilagodljiv z variabilno porazdelitvijo svetlobe. Premični žarometi optimalno osvetilijo zavoje v večji oddaljenosti, kakor hitro voznik obrne volan. Za večjo preglednost v ovinkih pa skrbijo še luči za meglo, ki se vklopijo s smerniki ali ob obračanju volana. Integrirana avtomatika za vozne luči vklopi kratke luči, ko je tema ali pri vožnji skozi predor. To se izrazi tudi pri števcu hitrosti in merilcu obratov, kjer je prehod svetlobe na instrumentih mehak in umirjen.

Hotel Kendov dvorec
Zadnji del avtomobila oziroma natančneje zadnje luči s hitrim pogledom spominjajo na VW Pola. Ni pa nujno, da vsak vidi isto. Kljuka za odpiranje prtljažnih vrat je skrita v BMW emblemu, česar se poslužuje vedno več avtomobilskih znamk.

Hotel Kendov dvorec
S testno Serijo 1 sem prevozil nekaj več kot 500 km, kjer je bila končna kombinirana poraba 5,1l/100km. Od tega je bilo okrog 250 km avtoceste, vse ostalo pa mestna vožnja in regionalne ceste. Glede na to, da je bilo premagane tudi nekaj višinske razlike lahko trdim, da gre za majhno porabo. Pri BMW-ju pa ne obljubljajo samo majhne porabe, ampak tudi agilnost in očarjljivo preciznost krmiljenja. Vse to jim je tudi uspelo.

Grad Gewerkenegg - grajsko dvorišče
Stikalo za doživetje vožnje s pritiskom na gumb omogoča vožnjo v načinih Comfort, Sport ali Sport+. Poleg tega nudi tudi način vožnje ECO PRO, ki spodbuja k varčnemu načinu vožnje. Pri vseh načinih vožnje se lahko prilagodijo pogonski sklop in komponentne podvozja, med drugim tudi krmiljenje. ECO PRO način delovanja voznikom omogoča, da zmanjšajo porabo do 20 odstotkov. Ob tem se na instrumenti plošči vklopi tudi indikator pritiska na stopalko za plin. Za še varčnejšo vožnjo poskrbi funkcija Auto Start Stop. Pri krajši ustavitvi vozila, funkcija Auto Start Stop začasno ustavi motor in s tem zmanjša porabo goriva. Kazalec na merilniku obratov kaže, da je vozilo v stanju pripravljenosti. Temperatura se kljub ustavitvi motorja še vedno vzdržuje. BMW ima v rokavu skritega še enega asa in sicer regeneracijo zavorne energije kar pomeni, da dinamo proizvaja  električni tok samo takrat, ko voznik sprosti plin ali zavira. Do zdaj neizkoriščena kinetična energija se pretvori v električno in polni akumulator.


Pametni računalnik ti pomaga tudi s prikazovanjem optimalne stopnje prestave, kar spada med najučinkovitejše in enostavnejše možnosti za varčevanje goriva.
Na testni vožnji sem večino časa vozil v načinu Comfort, ker je avto kljub paketu Sport Line še vedno prvinsko namenjen udobju. To ne pomeni, da ni kos športnemu izzivu. Enka ima izjemne vozne lastnosti in temu primerno tudi lego. Vseeno pa je včasih pri hitrejši vožnji skozi ovinek na malce slabši cesti zaplavala, vendar pri temu ni nikoli izgubila stika s podlago. BMW Serija 1 te pri tem ne pusti na cedilu.


Razočaran sem bil le nad menjalnikom, ki ga ob vklopu motorja močno zatrese, nemiren pa je tudi v prostem teku. Pri prestavljanju je precej trd in ni pravega užitka. Lahko bi rekel, da je izbira avtomatskega menjalnika boljša, čeprav sem pristaš ročnih.


Vožnja z BMW Serijo 1 je bila nepozabna in navdušujoča. Ima lastnosti, ki ne navdušujejo le voznika, ampak tudi številne pare oči, ki mu navdušeno sledijo. Vse poti vodijo v pravi BMW svet. Ko bi le bil ta svet par tisočakov cenejši.

Fotografija: Andraž Martinšek, Damjan Makuc in Nejc Lampret
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc


0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More