Če
ti življenje postreže z zeleno-črnim kuščarjem, te priložnosti ne gre zamuditi.
Govorimo o športni različici Fabie RS, ki s takšno barvno kombinacijo res ni
diskreten avto. Še dobro, kajti res ne sme ostati neopažena.
Razlike
med športno in navadno Fabio marsikatero laično oko ne opazi. Določenih
elementov pa vseeno ni mogoče spregledati. Najbolj vidna je prav barvna
kombinacija zelene in svetleče črne barve, kjer slednja prekriva streho, A
stebriček in stranska ogledala. Vse to naredi Fabio RS fotografskim objektivom edinstveno
in prijetno. Od navadne Fabie se razlikuje še v zadnjem difuzorju in dvojnem
zaključku izpušne cevi, kromirano sprednjo masko ter LED dnevnimi lučmi na
mestu meglenk.
Posebne
omembe so vredna tudi črna Fondmental EvoCorse platišča, ki se po navadi
uporabljajo na dirkalnih avtomobilih. Kljub temu, da so pri Škodi poskrbeli za
precej estetskih elementov, si želim nekaj sprememb na zadnjem delu RS-ke.
Zaključek izpušne cevi je preveč diskreten za najmočnejšo različico Fabie. Poleg
tega pa bi zadnjemu difuzorju mnogo bolj ustrezala svetleče črna barva (če je
že izbrana takšna barvna kombinacija, naj bo uporabljena na vseh elementih).
Če
preusmerimo pozornost na notranjost, ni večje razlike od navadne Fabie. V
središču pozornosti so poleg DSG menjalnika le športni sedeži z všitim napisom
vRS in malce bolj športen volan, ki me ni navdušil. Oprijem volana je precej
slabši od sorodnice Ibize Cupra. Za samo trdoto volana pa so delno kriva 17 col
platišča, ki so celo malenkost preširoka.
Multifunkcijski
volan je precej suhoparen in si ne zasluži tega naslova. Gumb za upravljanje
glasnosti radia je občutno preblizu volanskega obroča in brez večjih težav
pomotoma zmanjšaš/povečaš glasnost. Sicer pa Ibiza Cupra še tega nima.
Centralne konzole na armaturni plošči so podobne Volkswagnovim. Največji
razkorak je ravno v materialu in “večni” Škodini plastiki. Potem bi se dotaknil še
sprednjega sredinskega naslona za roke, ki med sedežema zgleda kakor tujek. Pri
DSG menjalniku sicer ni tako moteč element kakor je pri ročnem.
Brez
težav pa lahko rečem, da ima Fabia RS
precej bogato opremo, ki vključuje avtomatsko klimatsko napravo,
električni pomik vseh stekel, električno nastavljiva ogrevana zunanja ogledala,
nadzor zračnega tlaka v pnevmatikah, naprava za pranje žarometov, meglenke,
pripomoček za parkiranje z grafičnim prikazom na zaslonu radia, ABS,
elektronski program stabilnosti ter regulacijo zdrsa pogonskih koles.
Presenetilo me je število zračnih blazin, ki ščitijo le voznika in sovoznika (4
x Airbag).
Sama
vožnja Fabie RS je popolnoma druga zgodba kot dolgočasno opisovanje
notranjosti. Zmogljivosti Fabie RS so nekaj neverjetnega in je izredno težko
opisati z besedami. Pod pokrovom skriva turbinsko-bencinski mlinček s
prostornino 1.4 litra, ki proizvede zavidljivo norih 180 konjskih moči. Od 0 do
100 km/h potrebuje le 7,3 sekunde, pri tem pa ob speljevanju večkrat posveti
ESP lučka. Fabia RS je izredno prožna že v nižjih obratih, kar ji daje poskočen
in igriv značaj. Pri hitrejši vožnji skozi ovinke se občuti težji nos vozila,
kar pa ni razlog za slabo voljo. Za dodatno merico užitka poskrbi tudi sedemstopenjski
DSG menjalnik z dvojno sklopko, ki omogoča prestavljanje tudi z obvolanskimi
uhlji. Ponese te v svet moto športa, kjer se lahko že ob vožnji v trgovino
počutiš kot “pravi dirkač”. Kombinacija dobro “nabitega” avta in DSG menjalnika
je neprecenljiva.
Opremljena
je s športnim podvozjem, ki poskrbi za odlično lego na cesti. Edina slabost
športnega podvozja je le neudobna vožnja po slabše vzdrževanih cestah, katerih
v Sloveniji na žalost ne manjka. Ravno
po takšnih cestah se sliši marsikateri “čriček”. Saj res, ima že 83.000
prevoženih kilometrov. Poraba je na koncu testa znašala 8,4 l/100km kar je za
športno naravnan avto več kot sprejemljivo. Poraba bi lahko bila tudi manjša
ali pa precej višja, odvisno od priganjanja.
Če
primerjaš avtomobile v istem rangu, je Fabia RS vrhunski avto, ki ga dobiš za
nizko ceno. Cena nove RS-ke z vso opremo je pred leti znašala dobrih 18.000€,
danes pa lahko točno to kupite za slabih 11.000€. Še boljša bi bila kombinacija
Fabie Monte Carlo in RS. Predstavljajte si Fabio RS s črnimi prednjimi
žarometi. Lahko le počakamo, da nas Škodini oblikovalci ponovno presenetijo z
novo verzijo najmočnejše serijske Fabie.
Fotografija: Andraž Martinšek in Nejc Lampret
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc
Avtor: Primož Makuc
0 comments:
Post a Comment