Saturday 3 August 2013

Škoda Fabia RS


Če ti življenje postreže z zeleno-črnim kuščarjem, te priložnosti ne gre zamuditi. Govorimo o športni različici Fabie RS, ki s takšno barvno kombinacijo res ni diskreten avto. Še dobro, kajti res ne sme ostati neopažena.



Razlike med športno in navadno Fabio marsikatero laično oko ne opazi. Določenih elementov pa vseeno ni mogoče spregledati. Najbolj vidna je prav barvna kombinacija zelene in svetleče črne barve, kjer slednja prekriva streho, A stebriček in stranska ogledala. Vse to naredi Fabio RS fotografskim objektivom edinstveno in prijetno. Od navadne Fabie se razlikuje še v zadnjem difuzorju in dvojnem zaključku izpušne cevi, kromirano sprednjo masko ter LED dnevnimi lučmi na mestu meglenk.



Posebne omembe so vredna tudi črna Fondmental EvoCorse platišča, ki se po navadi uporabljajo na dirkalnih avtomobilih. Kljub temu, da so pri Škodi poskrbeli za precej estetskih elementov, si želim nekaj sprememb na zadnjem delu RS-ke. Zaključek izpušne cevi je preveč diskreten za najmočnejšo različico Fabie. Poleg tega pa bi zadnjemu difuzorju mnogo bolj ustrezala svetleče črna barva (če je že izbrana takšna barvna kombinacija, naj bo uporabljena na vseh elementih).



Če preusmerimo pozornost na notranjost, ni večje razlike od navadne Fabie. V središču pozornosti so poleg DSG menjalnika le športni sedeži z všitim napisom vRS in malce bolj športen volan, ki me ni navdušil. Oprijem volana je precej slabši od sorodnice Ibize Cupra. Za samo trdoto volana pa so delno kriva 17 col platišča, ki so celo malenkost preširoka.



Multifunkcijski volan je precej suhoparen in si ne zasluži tega naslova. Gumb za upravljanje glasnosti radia je občutno preblizu volanskega obroča in brez večjih težav pomotoma zmanjšaš/povečaš glasnost. Sicer pa Ibiza Cupra še tega nima. Centralne konzole na armaturni plošči so podobne Volkswagnovim. Največji razkorak je ravno v materialu in “večni”  Škodini plastiki. Potem bi se dotaknil še sprednjega sredinskega naslona za roke, ki med sedežema zgleda kakor tujek. Pri DSG menjalniku sicer ni tako moteč element kakor je pri ročnem.



Brez težav pa lahko rečem, da ima Fabia RS  precej bogato opremo, ki vključuje avtomatsko klimatsko napravo, električni pomik vseh stekel, električno nastavljiva ogrevana zunanja ogledala, nadzor zračnega tlaka v pnevmatikah, naprava za pranje žarometov, meglenke, pripomoček za parkiranje z grafičnim prikazom na zaslonu radia, ABS, elektronski program stabilnosti ter regulacijo zdrsa pogonskih koles. Presenetilo me je število zračnih blazin, ki ščitijo le voznika in sovoznika (4 x Airbag).



Sama vožnja Fabie RS je popolnoma druga zgodba kot dolgočasno opisovanje notranjosti. Zmogljivosti Fabie RS so nekaj neverjetnega in je izredno težko opisati z besedami. Pod pokrovom skriva turbinsko-bencinski mlinček s prostornino 1.4 litra, ki proizvede zavidljivo norih 180 konjskih moči. Od 0 do 100 km/h potrebuje le 7,3 sekunde, pri tem pa ob speljevanju večkrat posveti ESP lučka. Fabia RS je izredno prožna že v nižjih obratih, kar ji daje poskočen in igriv značaj. Pri hitrejši vožnji skozi ovinke se občuti težji nos vozila, kar pa ni razlog za slabo voljo. Za dodatno merico užitka poskrbi tudi sedemstopenjski DSG menjalnik z dvojno sklopko, ki omogoča prestavljanje tudi z obvolanskimi uhlji. Ponese te v svet moto športa, kjer se lahko že ob vožnji v trgovino počutiš kot “pravi dirkač”. Kombinacija dobro “nabitega” avta in DSG menjalnika je neprecenljiva.



Opremljena je s športnim podvozjem, ki poskrbi za odlično lego na cesti. Edina slabost športnega podvozja je le neudobna vožnja po slabše vzdrževanih cestah, katerih v Sloveniji na žalost ne manjka.  Ravno po takšnih cestah se sliši marsikateri “čriček”. Saj res, ima že 83.000 prevoženih kilometrov. Poraba je na koncu testa znašala 8,4 l/100km kar je za športno naravnan avto več kot sprejemljivo. Poraba bi lahko bila tudi manjša ali pa precej višja, odvisno od priganjanja.



Če primerjaš avtomobile v istem rangu, je Fabia RS vrhunski avto, ki ga dobiš za nizko ceno. Cena nove RS-ke z vso opremo je pred leti znašala dobrih 18.000€, danes pa lahko točno to kupite za slabih 11.000€. Še boljša bi bila kombinacija Fabie Monte Carlo in RS. Predstavljajte si Fabio RS s črnimi prednjimi žarometi. Lahko le počakamo, da nas Škodini oblikovalci ponovno presenetijo z novo verzijo najmočnejše serijske Fabie.

Fotografija: Andraž Martinšek in Nejc Lampret
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc

0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More