Thursday 8 August 2013

Novi Renault Clio Dynamique


Vam je vonj po novem avtu znan? Je sploh še kaj boljšega? To se mi je zgodilo na testni vožnji novega Renault Clia, kjer so mi ga za vikend zaupali pri ljubljanskem Renault Malgaj. Priznam, da mi Clio nikoli ni bil pri srcu. Se mi je svet po vožnji s Cliom obrnil na glavo?



Renault Clia poganja dizelski motor s prostornino 1.5 litra, ki zmore 66 kW oziroma 90KM.  Ima najboljši paket opreme Dynamique, ki vključuje avtomatsko klimatsko napravo, senzor za dež, meglenke, električni pomik prednjih stekel, električno nastavljiva in ogrevana zunanja ogledala, multifunkcijski volan, tempomat, Keyless Go, avtoradijski sistem za upravljanje na dotik, MP3 predvajalnik z USB priključkom, navigacijski sistem in potovalni računalnik. Pri varnostni kategoriji lahko dopišem ABS zavorni sistem, elektronski program stabilnosti in štiri zračne blazine. Testni Clio ima še dodatno paket Trendy, ki vključuje notranje in zunanje okrasne elemente v sijaj rdeči barvi  in 16 col Passion platišča v črni barvi z diamantnim leskom.



Povsem nesmiselna je primerjava novega Clia s starim. Naredili so ogromen preskok že  v sami obliki, kaj šele v podrobnostih, ki ga naredijo všečnega in posebnega. Testni Clio ima nekaj čez 2000 prevoženih kilometrov in najboljši paket opreme Dynamique. Tako kot večina modelov, so tudi pri novem “malčku” začeli z uporabo žlahtnejših materialov in funkcij. Ena izmed njih je LED izvedba dnevnih luči, ki so skrita na notranji strani žarometov. Obdani so s črno sijaj plastiko, nad njimi pa se nahajajo rdeče obrvi, ki popestrijo pusto belo barvo. V sijaj črno barvo so odeta tudi ogledala, stranske letvice na vratih in spodnji del zadnjega odbijača ali tako imenovani “difuzor”. Če smo že pri zadnjem delu avtomobila, lahko omenim še luči, ki so popolnoma spremenjene. Uporabili so precej bolj drzne oblike, kot smo jih bili navajeni pri Renaultu.



Že prej omenjene okrasne rdeče elemente najdemo na vseh straneh avtomobila. Isto je v notranjosti, a o tem kasneje. Stranski smerniki so lepo skriti v ogledalih, ki niso tradicionalno zaobljene oblike. Prav posebno mesto imajo pet kraka ALU platišča, ki so zdaj že tradicionalno svetleče črne barve s srebrno obrobo,  prava paša za radovedne mimoidoče. Oblika Clia nam želi vcepiti nekoliko napadalno pozo, ki se ob vožnji skozi ovinke na žalost izniči. Poteza oblikovalcev pri zadnjih kljukah je bila fenomenalna. Zaradi malce bolj športne oblike so jih skrili v črno plastiko kot pri Alfi in prejšnjem Leonu. Tako so zadnja vrata brez izrastkov. Zadnje steklo nam zaradi visoke lege daje lažen občutek nepreglednosti.



Notranjost Clia je prava paša za oči. Težko rečem, da je kičasto, kajti kombinacija črne in rdeče je zadetek v polno. Rdeče dekorativne elemente najdemo ob zračnikih, na volanskem obroču ter ob menjalniku. Edina negativna lastnost svetleče črne barve je tako kot pri novi Octavii čiščenje, ki mu ni konca.



Navigacijski oziroma multimedijski LG zaslon je spet nekaj presenetljivega pri novem Cliu. Deloval je brezhibno, kar lahko rečem tudi za enostavno prostoročno telefoniranje. Merilnik hitrosti, obratomer in potovalni računalnik so lično razporejeni v matematične krivulje. Vsi podatki so lahko berljivi in ni potrebe po nikakršni spremembi. Na žalost v notranjosti ne gre brez napak. Najprej lahko preidemo kar na volan, kjer bi zamenjal nastavljanje tempomata in glasnosti. Nastavljanje hitrosti tempomata se nahaja na volanu, nastavitev glasnosti radia pa pod volanskim obročem. Vozniki večkrat upravljamo z radiem kot s tempomatom. Poleg tega pa funkcije na volanskem obroču niso osvetljene, kar predstavlja nekaj problemov pri nočni vožnji.



USB priključek se nahaja na desni strani multifunkcijskega zaslona. Boljše mesto zanj bi se našlo pod klimatsko napravo, kjer ne bi oviral sovoznika z nastavljanjem navigacije ali radia.
Ob pogledu na zadnjo klop me je zmotil električni pomik zadnjih stekel, ki manjka v najboljšem paketu opreme. Potrebno je doplačilo!
Prtljažni prostor je za takega malčka spodoben, kar pa ne morem trditi za “ročke” pri  prtljažniku, ki  niso najbolje oblikovane. Pri spolzkih prstih ali prehitrem zapiranju vrat, le ta ostanejo odprta.



Že lep čas nisem vozil nobenega francoza, vseeno pa lahko rečem, da se njihovo “bistvo” pri vsakdanjih avtomobilih še (vedno) ni spremenilo. Podvozje Clia je na ovinkasti cesti mehko, kar se občuti že pri počasnejši vožnji. Prav zaradi mehkega podvozja je vožnja udobna na slabše vzdrževanih cestah. Poraba je na relaciji Ljubljana-Idrija znašala zadovoljivih 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov in brez težav rečem, da je avto pravi skopuh pri porabi. Pri vožnji v višje ležeče kraje se je poraba dvignila na 5,7 litra, kjer se je občutila podhranjenost 90 konjskega dizla. Za varčnejšo vožnjo poskrbi tudi sistem Start-Stop, kjer se ti avto pred semaforjem pametno ugasne in nato ob pritisku na sklopko ponovne vžge.


Renault je s Cliom na pravi poti, tako pri uporabi boljših materialov, kot pri obliki. Pritegnil je precej pogledov in požel veliko pozitivnih komentarjev, predvsem na račun oblike. Testnega Clia dobite že za 13.690€, kar je za ponujeni paket opreme ugodna ponudba. Izkazal se je vrednega naslova mestnega malčka in me pozitivno presenetil, če ga vzamem kot celoto.


Fotografija: Damjan Makuc
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc

1 comments:

Clioti znajo vedno presenetiti :)

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More