Thursday 22 August 2013

Mercedes Benz CLK 430 AMG


Bitka s časom! Prav to je predstavljala vožnja z Mercedesom CLK 430 AMG, kjer je bilo potrebno strniti fotografiranje in užitek v vožnji. Vseeno sem iztržil kar se največ da. Štirinajstletnega posebneža iz Kanade je v ospredje na mestnih ulicah ponesel globok zvok V8 motorja.


Mercedes Benz CLK 430 AMG pod ogromnim pokrovom skriva 4,3 litrski osemvaljnik, ki zmore 205 kW/280KM. Za tiste, ki ne poznajo pomena kratic, bi najprej razložil njihov pomen: CLK stoji za Coupe Leicht Kurz (kupe, lahek, kratek), AMG pa za Aufrecht, Melcher in Großaspach. Aufrecht in Melcher sta ustanovitelja AMG podružnice pri Mercedes Benzu, Großaspach pa je rojstno mesto Aufrechta. AMG je specializiran za visoko zmogljive luksuzne avtomobile.



To jim je definitivno uspelo pri CLK-ju, kjer so že pred štirinajstimi leti imeli izjemno elektroniko, ki še do danes ni popustila. Že takrat so poznali gretje sedežev, elektronsko nastavljive sedeže s spominom, avtomatsko klimatsko napravo, tempomat, električno pomično stekleno streho, električno nastavljiva ogledala in vrsto varnostnih mehanizmov (ABS, ESP, ASD, ASR, ETS in BAS). Seveda ne trdim, da so to poznali samo pri Mercedes Benzu, vseeno pa je to bila španska vas za večino avtomobilskih znamk.



Platforma CLK-ja temelji na C razredu, čeprav linije avtomobila bolj spominjajo na prestižnega E-ja. Sprednji del krasijo tradicionalni dvojni žarometi in meglenke, zadaj pa najdemo skromni napis AMG in diskretni zaključek izpuha. Vizualno je zadnji del širši in mnogo lepši od sprednjega. Manjka mu le malce bolj pošastni zaključek izpuha. Obut je v 17 colska platišča, kjer se že poznajo stara leta. Za popoln sijaj bi bila potrebna obnove. Zadnje pnevmatike so širše od sprednjih, kar pa ni novost. Za svoja leta je tako zunanjost kot notranjost odlično ohranjena.


Manjše sledi obrabe so vidne le na usnjenih sedežih, za vse ostalo nimam negativnega komentarja. Armaturno ploščo krasijo leseni elementi, kjer so stikala za gretje sedežev, gumb za zaklepanje avtomobila, gumb za odpiranje prtljažnika in ostalo. Malce so me zmotila stikala za pomik stekel, ki se nahajajo ob avtomatskem menjalniku. Sedeže si lahko poljubno nastavite na stikalih, ki se nahajajo na vratih s tremi možnostmi spomina. Nova izkušnja zame je bila tudi nožna “ročna” zavora, ki se nahaja popolnoma na levi strani stopalk, sprostite pa jo s povlekom “pokrova” pod stikalom za vklop meglenk in luči.


Vožnja s CLK-jem je presenetljivo udobna, kar se čuti tudi pri mehki vožnji skozi ovinke. Sam sem pristaš avtomobilov, ki se ob vožnji skozi ovinke ne nagibajo preveč.  Svetla plat tega avtomobila je neboleča vožnja skozi Napoleonov drevored v Logatcu, kjer sem kljub visoki hitrosti užival brez večjih tresljajev v hrbtenici. Pospeški so 280 konjskemu avto temu primerni, prav tako (najbrž) tudi poraba. CLK je imel v rokavu zame še eno presenečenje in sicer avtomatski menjalnik, ki se lahko s svojo natančnostjo še vedno kosa z nekaterimi današnjimi avtomobili. Ima tudi možnost nastavljanja za vožnjo po mokrem, prav tako pa tudi za bolj športne podvige, kjer se odloči za višjo prestavo bližje rdečega območja (pri športni izbiri nikoli ne poseže v najvišjo, peto prestavo). Velikost kupeja terja svoj davek pri manevriranju skozi ostre ovinke in pri parkiranju na manjša in ozka parkirna mesta. Kako je v ožjih mestnih ulicah, si ne želim predstavljati.



Mercedes Benz CLK 430 AMG je odličen primer, kjer se lahko preteklost postavi ob bok sedanjosti. S takim motorjem je CLK v Sloveniji prava redkost, če že ni edini. Odlično ohranjen štirinajstletnik je zagotovo vreden svojega denarja, če si seveda lahko privoščite tudi njegovo vzdrževanje. Prodaja se za 4.500€. Naložba za prihodnost?

Fotografija: Damjan Makuc
Več fotografij na Facebook strani Cestni dirkač
Avtor: Primož Makuc



0 comments:

Post a Comment

Deli

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More