Bitka
s časom! Prav to je predstavljala vožnja z Mercedesom CLK 430 AMG, kjer je bilo
potrebno strniti fotografiranje in užitek v vožnji. Vseeno sem iztržil kar se
največ da. Štirinajstletnega posebneža iz Kanade je v ospredje na mestnih
ulicah ponesel globok zvok V8 motorja.
Mercedes
Benz CLK 430 AMG pod ogromnim pokrovom skriva 4,3 litrski osemvaljnik, ki zmore
205 kW/280KM. Za tiste, ki ne poznajo pomena kratic, bi najprej razložil njihov
pomen: CLK stoji za Coupe Leicht Kurz (kupe, lahek, kratek), AMG pa za Aufrecht,
Melcher in Großaspach. Aufrecht in
Melcher sta ustanovitelja AMG podružnice pri Mercedes Benzu, Großaspach pa je
rojstno mesto Aufrechta. AMG je specializiran za visoko zmogljive luksuzne
avtomobile.
To jim je definitivno uspelo pri CLK-ju, kjer so že pred
štirinajstimi leti imeli izjemno elektroniko, ki še do danes ni popustila. Že
takrat so poznali gretje sedežev, elektronsko nastavljive sedeže s spominom,
avtomatsko klimatsko napravo, tempomat, električno pomično stekleno streho,
električno nastavljiva ogledala in vrsto varnostnih mehanizmov (ABS, ESP, ASD,
ASR, ETS in BAS). Seveda ne trdim, da so to poznali samo pri Mercedes Benzu,
vseeno pa je to bila španska vas za večino avtomobilskih znamk.
Platforma CLK-ja temelji na C razredu, čeprav
linije avtomobila bolj spominjajo na prestižnega E-ja. Sprednji del krasijo
tradicionalni dvojni žarometi in meglenke, zadaj pa najdemo skromni napis AMG
in diskretni zaključek izpuha. Vizualno je zadnji del širši in mnogo lepši od
sprednjega. Manjka mu le malce bolj pošastni zaključek izpuha. Obut je v 17 colska
platišča, kjer se že poznajo stara leta. Za popoln sijaj bi bila potrebna
obnove. Zadnje pnevmatike so širše od sprednjih, kar pa ni novost. Za svoja
leta je tako zunanjost kot notranjost odlično ohranjena.
Manjše sledi obrabe so vidne le na
usnjenih sedežih, za vse ostalo nimam negativnega komentarja. Armaturno ploščo
krasijo leseni elementi, kjer so stikala za gretje sedežev, gumb za zaklepanje
avtomobila, gumb za odpiranje prtljažnika in ostalo. Malce so me zmotila
stikala za pomik stekel, ki se nahajajo ob avtomatskem menjalniku. Sedeže si
lahko poljubno nastavite na stikalih, ki se nahajajo na vratih s tremi
možnostmi spomina. Nova izkušnja zame je bila tudi nožna “ročna” zavora, ki se
nahaja popolnoma na levi strani stopalk, sprostite pa jo s povlekom “pokrova”
pod stikalom za vklop meglenk in luči.
Vožnja s CLK-jem je presenetljivo
udobna, kar se čuti tudi pri mehki vožnji skozi ovinke. Sam sem pristaš
avtomobilov, ki se ob vožnji skozi ovinke ne nagibajo preveč. Svetla plat tega avtomobila je neboleča
vožnja skozi Napoleonov drevored v Logatcu, kjer sem kljub visoki hitrosti
užival brez večjih tresljajev v hrbtenici. Pospeški so 280 konjskemu avto temu
primerni, prav tako (najbrž) tudi poraba. CLK je imel v rokavu zame še eno
presenečenje in sicer avtomatski menjalnik, ki se lahko s svojo natančnostjo še
vedno kosa z nekaterimi današnjimi avtomobili. Ima tudi možnost nastavljanja za
vožnjo po mokrem, prav tako pa tudi za bolj športne podvige, kjer se odloči za
višjo prestavo bližje rdečega območja (pri športni izbiri nikoli ne poseže v
najvišjo, peto prestavo). Velikost kupeja terja svoj davek pri manevriranju
skozi ostre ovinke in pri parkiranju na manjša in ozka parkirna mesta. Kako je v
ožjih mestnih ulicah, si ne želim predstavljati.
Mercedes Benz CLK 430 AMG je odličen
primer, kjer se lahko preteklost postavi ob bok sedanjosti. S takim motorjem je
CLK v Sloveniji prava redkost, če že ni edini. Odlično ohranjen štirinajstletnik
je zagotovo vreden svojega denarja, če si seveda lahko privoščite tudi njegovo
vzdrževanje. Prodaja se za 4.500€. Naložba za prihodnost?
0 comments:
Post a Comment